Dos professors de la Universitat de Girona reconverteixen l’Hotel TorreMirona apostant pel talent de joves universitaris

Comparteix-ho amb els teus amics:

Jordi Comas i Yassine Bouallala estan al capdavant de TorreMirona Relais Hotel Golf & Spa Resort, que té com a objectiu sumar sinèrgies entre el món de l’empresa i el de la docència. Una vintena d’estudiants s’han format a l’hotel en el marc de la gestió, sense substituir personal laboral, i alguns s’han incorporat a la plantilla

Dos professors de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona (UdG), Yassine Bouallala i Jordi Comas, han reconvertit l’hotel TorreMirona Relais Hotel Golf & Spa apostant pel talent universitari. A través de l’assignatura ‘Administració i Direcció d’Allotjaments Turístics’, creada a partir d’aquest projecte, dels programes de pràctiques de la UdG, una vintena d’estudiants s’han format en aquest hotel de quatre estrelles situat a Navata, a l’Alt Empordà. Actualment té una plantilla de 45 treballadors i disposa de 49 habitacions i 22 apartaments. Compta amb diversos serveis com el recentment inaugurat Spa Dubhé i està envoltat per un camp de golf de 18 forats.

El desembre de 2014 Bouallala i Comas van fer-se càrrec de la gestió de l’hotel, marcant un abans i un després en la seva història. Des de llavors, a banda d’implantar el seu propi model de gestió, van fer un rentat de cara a l’hotel canviant l’aparença de les habitacions i fent reformes per fer-lo més confortable.

El projecte comença quan els antics gestors de l’hotel van encarregar a la UdG fer un estudi de viabilitat de la instal·lació. Va ser llavors quan Comas, professor de la Universitat va contactar amb Bouallala, el seu exalumne, per portar a terme aquest estudi. Un cop fet, ambdós van veure les oportunitats que hi havia al darrere i van decidir tirar endavant el seu propi projecte amb una particularitat: fer-lo viable i alhora una oportunitat per formar estudiants de la UdG. Des d’aquell moment, a finals de 2014, la voluntat de la direcció de l’hotel és seguir apostant pel talent universitari jove i sumar sinèrgies entre el món docent i l’empresarial a través de l’assignatura ‘Administració i Direcció d’Allotjaments Turístics’. La idea de negoci s’ha basat sempre en la formació, l’equanimitat, les dinàmiques d’equip, la inversió interna, el territori i, sobretot, el llarg termini. Segons Bouallala, “TorreMirona resulta un experiment en el que en Jordi i jo vam voler consolidar dos móns, el de la docència i el de l’empresa, el sector públic i el privat. Dos móns, a vegades, molt allunyats”.

L’assignatura ‘Administració i Direcció d’Allotjaments Turístics’ té 21 crèdits docents i està estructurada amb estades a empreses i classes impartides per més de 14 professionals que estan vinculats al món del turisme i l’hostaleria. “Transmeten coneixements pràctics als estudiants que després acaben la seva formació fent una estada de pràctiques en el marc de la direcció en diferents establiments hotelers”, afirma Bouallala.

En total, a l’hotel s’hi han format una vintena d’estudiants d’aquesta assignatura, sense substituir personal laboral. Alguns d’ells hi han acabat treballant. Segons Bouallala, “no aprenen des de la perspectiva del treballador, però sí des de la perspectiva de l’aula. No ocupen vacants sinó que són l’ombra dels caps de departament. L’hotel s’ha convertit en una aula per molts d’aquests estudiants, que assisteixen a les nostres reunions, veuen les nostres dades, experimenten les nostres valoracions i formen part de la nostra estratègia”.

El director també afirma que “aporten sàvia fresca i aprenen a créixer. Així, alguns d’ells han acabat treballant a l’empresa i els hem vist canviar, estimar la seva professió. Aquesta per nosaltres ha estat la segona transferència, la segona pedra puntal del projecte. A més, les estades són remunerades”. És per això que TorreMirona Relais Hotel Golf & Spa Resort aposta pels valors que miren a llarg termini, per un equip jove (la mitjana d’edat del quadre directiu és de 29 anys), amb formació i que estigui disposat a continuar formant-se. També té una política d’inversió del 100% dels resultats i un enfoc al client basat en el territori.