Més de 24.000 persones ateses a l’oficina de turisme d’olot al 2017

Comparteix-ho amb els teus amics:

Les atencions realitzades a l’Oficina augmenten des de l’obertura de les instal·lacions del carrer Sant Rafel, que aquesta Setmana Santa estrenarà un espai dedicat a productors,artesans, dissenyadors i artistes locals. L’ocupació dels establiments turístics també ha pujat en els últims anys.

Durant el 2017, l’Oficina de Turisme d’Olot ha atès 24.146 persones. Representa un increment del 15’3% des de l’any 2014 i especialment s’ha produït amb l’obertura de les instal•lacions al carrer de Sant Rafel. Inaugurada l’octubre de 2015, l’Oficina ha tingut un increment mitjà del número de persones ateses en unes dependències que han doblat la superfície de què es disposava a l’Hospici i ofereix una atenció més personalitzada al visitant.

La procedència del visitant de l’Oficina de turisme d’Olot és majoritàriament de Catalunya (56’9%) i concretament de la província de Barcelona (66’8%). Pel que fa a turistes europeus, representen un 23%, i provenen sobretot de França seguits dels Països Baixos i Regne Unit. Destaca l’increment de visitants procedents dels Països Baixos, molts d’ells atrets pel cicloturisme. El nombre de visitants de la resta de l’Estat és d’un 16’9%, un 1’1% menys en relació al 2016. La Comunitat Valenciana, Euskadi i Madrid són els territoris arriben més visitants a Olot.

El perfil de visitant de l’Oficina de Turisme d’Olot és una parella (37’9%) o bé una família (35’9%). El principal motiu per adreçar-se a l’Oficina és per obtenir informació sobre com visitar els espais naturals. Cada vegada, però, mostren més interès en participar de propostes vinculades a la celebració d’esdeveniments de ciutat com el MOT, Sismògraf, Festes del Tura, Lluèrnia, Orígens o Veus.

L’estiu es manté com un dels moments amb més afluència a l’Oficina, seguit de la tardor. Tot i això cada vegada augmenten més les persones ateses al llarg de tot l’any. De fet, el moment de major assistència a l’Oficina s’ha produït al mes de desembre. Amb 507 atencions en un únic dia, el 8 de desembre de 2017 s’ha batut el rècord de persones que han demanat informació a l’Oficina. Va coincidir en el pont de principis de desembre en què es van registrar un volum molt important de circulació a través del túnels de Bracons. Segons dades facilitades per la Generalitat, el 8 de desembre de l’any passat 4.871 vehicles van circular en direcció a Olot mentre que el dia 6 van ser 5.160. Durant el 2017, Bracons ha continua superant les dades de circulació de vehicles que, mes a mes, augmenten en relació al mateix període de l’any anterior.

Segons dades recollides des de l’Oficina de Turisme d’Olot, durant l’any 2017 el percentatge mitjà d’ocupació als allotjaments d’Olot ha estat del 55’9%. Suposa un augment de dos punts respecte al 2016 i 20 punts més que al 2012 en què la mitjana d’ocupació turística d’Olot es trobava al 35,7%.

Reptes de 2018

Un dels reptes en què s’ha començat a treballar aquest any és en l’acreditació de l’Oficina de Turisme. Actualment, és una de les primeres 50 oficines de 2a categoria de la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya i la primera acreditada a la Garrotxa. L’objectiu és que pugui pujar fins a la categoria 1, complint amb les característiques i el nivell de serveis exigits des del Govern.

Amb l’inici del nou any s’ha potenciat el producte local a la botiga de l’Oficina de Turisme. Aquesta Setmana Santa estrenarà un espai dedicat als productors, artesans, dissenyadors i artistes locals perquè puguin oferir els seus treballs als visitants però també a la població local.

L’altra iniciativa és continuar treballant per oferir esdeveniments al llarg de tot l’any que generin oportunitats per als diferents sectors econòmics i ajudin a desestacionalitzar l’oferta turística de la ciutat i la comarca.

Info i foto: Ajunt. Olot