Amplien el servei de transport públic a demanda al Pla de l’Estany i Mieres

Comparteix-ho amb els teus amics:

El TAD del Pla de l’Estany s’inicia avui amb tres rutes i arribant a 12 nuclis de població, i es convertirà en el segon servei en dos mesos després de l’estrena al Gironès

El servei s’implanta en zones amb dispersió territorial on no hi ha servei de transport públic regular i permet els usuaris utilitzar un mitjà de transport amb una reserva prèvia per l’«app» o trucant

El grup gironí TEISA ha posat en marxa, avui, dilluns, 2 de desembre, el Transport Públic a la Demanda (TAD) a 12 nuclis de població del Pla de l’Estany i al municipi de Mieres (Garrotxa) de la mà del Departament de Territori i Sostenibilitat. Es tracta d’un servei que ja s’havia estrenat a l’octubre a la zona del Gironès i que, després de la bona rebuda, se seguirà implantant en zones amb dispersió territorial on no hi ha servei de transport públic regular. Aquest servei permet els usuaris utilitzar un mitjà de transport amb una reserva prèvia d’un mínim de 15 minuts d’antelació mitjançant l’aplicació mòbil o trucant per telèfon.

El TAD del Pla de l’Estany tindrà tres rutes, amb epicentre a Banyoles, i arribarà fins al poble garrotxí de Mieres: Banyoles – urbanització Font Pudosa (Banyoles) – Cal Germà (Porqueres) – Sant Miquel de Campmajor – Mieres; Banyoles – Pujals dels Cavallers i Pujals dels Pagesos (Cornellà del Terri) – Vilamarí, Sant Esteve de Guialbes, Terradelles, Vilademuls i Galliners (Vilademunls) – Vilavenut (Fontcoberta) – Puigpalter (Banyoles); i Banyoles – Can Puig – Mas Palau – Banyoles. En total, connectarà 12 nuclis de població i donarà servei a uns 2.500 habitants, sense comptar Banyoles.

Àlex Gilabert, director-gerent de TEISA, explica que «posem aquest servei en marxa amb el mateix concepte que al Gironès; és un transport a la demanda on cal una reserva prèvia del servei, ja que sinó el bus no es desplaça i no gasta gasoil. Utilitzarem un microbús i la nova aplicació mòbil donarà als usuaris immediatesa i gestió i cancel·lació de les reserves». Gilabert afegeix que són «rutes que s’adapten al territori» i que arribaran fins a Mieres perquè tot i tenir «relació administrativa amb la Garrotxa, també tenen molta vinculació social amb el Pla de l’Estany».

El trajecte és més ràpid

El Transport Públic a la Demanda permet optimitzar el trajecte a partir dels usuaris que demanen el servei. Els vehicles operen només quan hi ha demanda de manera que s’eviten recorreguts i parades i el trajecte és més ràpid. Una de les principals novetats d’aquest servei és que es pot contractar a través de l’aplicació mòbil ‘Ne-Mi’, a més de la via telefònica convencional (Girona 972 204 868), de dilluns a divendres feiners de 8 a 20 h. L’usuari s’assegura la reserva demanant el servei amb un mínim de 15 minuts d’antelació de l’horari preestablert d’inici del servei. Amb aquesta aplicació es poden fer totes les reserves, consultar l’horari exacte del viatge, veure en temps real la posició del vehicle, veure les reserves realitzades, afegir les rutes preferides, anul·lar reserves i valorar el servei que s’ha utilitzat. En definitiva, estar sempre informat de forma dinàmica de la disponibilitat del bus i de la seva ubicació.

Els serveis de TAD estan integrats a l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de Girona. Per tant, els usuaris que viatgin amb les targetes integrades podran realitzar transbordaments gratuïts tant a les línies comarcals del Pla de l’Estany (amb un títol ATM d’1 zona) com a les línies intercomarcals a Girona (amb un títol ATM de 2 zones), de manera que s’afavoreix la intermodalitat en transport públic.

Centenari, reconeixement per la sostenibilitat i nova annexió

El Grup TEISA (Transports Elèctrics Interurbans SA) és una empresa familiar que es va fundar el 13 de març del 1920 a Banyoles. Compta amb 59 línies de transport regular i a la demanda i amb un centenar de rutes escolars i de transport adaptat, a més d’oferir serveis turístics i d’excursions d’àmbit nacional i circuits internacionals en autocar. TEISA, que està a punt de celebrar el seu centenari, és present a quasi tot el territori gironí i part del barceloní, ja que dona servei a poblacions com Sant Feliu de Guíxols, Girona, Banyoles, Olot, Ripoll, Camprodon, Puigcerdà, Figueres, Santa Coloma de Farners, Sant Hilari Sacalm, Sant Celoni, Vic i Barcelona, entre d’altres.

A més, aquest 2019 ha rebut un reconeixement per l’aposta per la sostenibilitat en les flotes de vehicles. Es tracta del Distintiu de Garantia de Qualitat Ambiental de la Generalitat de Catalunya, que reconeix l’aposta pel medi ambient i la reducció de gasos contaminants de la flota de la companyia. Als últims tres anys, han invertit set milions d’euros en la renovació de busos i d’autocars. També enguany, TEISA i l’empresa altempordanesa David i Manel han sumat esforços i han quedat integrades dins del mateix grup d’empreses dedicades al transport de viatgers en autocar i en autobús. Aquest no és el primer cop que TEISA s’annexiona amb altres empreses ja que al 2015 va entrar a formar part del Grup La Hispano Hilarienca, fundada el 1927 i amb serveis de transport escolar a les comarques de La Selva i el Gironès.