Catalunya posa l’accent al turisme interior i de muntanya al Fitur 2015 que arrenca aquest dimecres

ACN Els visitants troben a Fitur 2015 l'oferta de Catalunya, en aquest cas, la de Port Aventura
Comparteix-ho amb els teus amics:

Catalunya presenta aquest dimecres a Fitur la seva oferta turística en una edició on posa l’accent en les propostes de l’Any del Turisme Interior i de Muntanya, però on hi són presents també tota l’oferta de turisme familiar, cultural, enoturisme, i de sol i platja. Les nou marques turístiques del territori (Costa Brava, Costa Daurada, Terres de Lleida, Costa Barcelona, Catalunya Central, Pirineus, Val d’Aran, Terres de l’Ebre i Barcelona) estan representades en un estand de 900 metres quadrats on els visitants també hi trobaran un cotxe de l’escuderia Toro Rossa de la temporada 2015, que llueix el dorsal 55, el número elegit pel pilot Carlos Sainz per competir a la Fórmula 1.

ACN Els visitants troben a Fitur 2015 l'oferta de Catalunya, en aquest cas, la de Port Aventura
ACN Els visitants troben a Fitur 2015 l’oferta de Catalunya, en aquest cas, la de Port Aventura

Catalunya situa com a prioritat el turisme interior i de muntanya a Fitur per donar a conèixer comarques que no apareixen a l’oferta tradicional del sol i platja però que ofereixen recursos i propostes per a tots els públics. Són propostes que parteixen del programa Pirineus per al desenvolupament i potenciació del turisme rural, i el programa Enoturisme Catalunya.

L’estand situa com a lema turístic d’aquest any “Catalunya és casa teva”, la nova campanya turística de la Generalitat que destaca el caràcter d’acollida i implicació dels catalans en la promoció del país. La campanya busca reforçar els mercats domèstic, de proximitat, espanyol i europeu, però situa especialment l’atenció a Alemanya, que ha incrementat el seu turisme a Catalunya un 12,3% al 2014.

Catalunya aposta per la Ryder Cup 2022

D’entre les novetats d’aquest any hi destaca la candidatura de la Costa Brava a acollir la Ryder Cup l’any 2002. Onze institucions, organisme sis empreses treballen per tal que la competició més prestigiosa del món se celebri en terres gironines. Un dels factors determinats pot ser que el PGA Catalunya Resort hagi estat escollit el millor camp de golf de l’Estat durant tres anys consecutius.

Escenaris de pel·lícula

Els visitants també troben informació sobre el nou portal web del departament de Cultura i l’Ajuntament de Barcelona sobre tota la informació necessària per fer un rodatge cinematogràfic al territori. El web inclou un directori amb més de 900 empreses del sector audiovisual i 1.100 espais de gravació públics i privats. Així mateix, la plataforma digital ofereix una eina per sol·licitar els permisos específics per efectuar un rodatge.

Xarxa de museus d’art de Catalunya

Un total de 14 museus constituiran una xarxa temàtica que aglutinarà els museus d’art de tot el país. Estaran coordinat a través del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) i l’objectiu serà la millora de la documentació, del coneixement i l’accessibilitat de les col·leccions , programes de treball i, sobretot, la capacitat d’oferir al visitant un gran aparador de la creació artística del país.

La F1 i Moto GP grans atraccions

Un dels elements més destacats de l’estan de Catalunya és el Fórmula 1 de Toro Rosso del 2014. El circuït de Catalunya acollirà un any més el mundial de motociclisme i el Gran Premi d’Espanya de Fòrmula 1. Els cotxes arribaran a Catalunya entre el 8 i el 10 de maig mentre que el Gran Premi de Motociclisme es portarà a terme entre el 12 i el 14 de juny.

Barcelona acollirà la primera edició de l’Student Tourism Congress

Fitur també és el punt de partida i de preparació de l’Student Tourism Congress, que es portarà a terme els dies 17 i 18 d’abril a Barcelona en el marc del Saló Internacional B-Travel, antic Saló Internacional de Turisme de Catalunya. Aquest congrés serà un punt de trobada on experts en formació turística, universitària i professionals del sector tindran l’oportunitat de contactar i de relacionar-se amb estudiants i emprenedors.

Barcelona posa a disposició del visitant tot el seu patrimoni

La demarcació de Barcelona posa a disposició del visitant tot el seu patrimoni, des de l’arquitectura modernista fins a la seva gastronomia. A més, també disposa de cinc denominacions per als amants de l’enoturisme, Penedès, Alella, Pla del Bages, Catalunya i Cava. L’esport nàutic també és un gran atractiu, així com la gastronomia i, aquest any, la celebració de l’Open d’Espanya de Golf

El Patronat Costa Brava i Pirineu promociona Banyoles com a Vila europea de l’esport

El Patronat de Turisme Costa Brava i Pirineu destaca la ciutat de Banyoles, que aquest any ostenta el títol de Vila Europea de l’esport. La capital de la comarca del Pla de l’Estany acollirà durant tot el 2015 diferents esdeviments esportius internacionals, seminaris de formació vinculats a la càtedra de l’esport de la Universitat de Girona i d’altres activitats esportives.

Tarragona commemora els 25è anys de la Ruta del Císter

El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona promociona posa l’accent en dos esdeveniments com la celebració del 25è aniversari de la Ruta del Císter, un itinerari de poc més d e100 quilòmetres que es pot fer caminant o en bicicleta. També promocional els Jocs de la Mediterrània del 2017, ja que la ciutat de Tarragona es prepara per acollir aquest esdeveniment d’aquí a dos anys.

Lleida celebra els aniversaris del Parc d’Aigües Tortes i de Baqueira Beret

La demarcació de Lleida celebra aquest 2015 dos aniversaris. D’una banda els seixanta anys del Parc Nacional d’Aigües Tortes i Estany de Sant Maurici i, de l’altre, el cinquantè aniversari de l’estació d’esquí de Baqueira Beret. Per commemorar aquestes celebracions tant els Parc Nacional com l’estació d’esquí han organitzat un gran nombre d’activitats i actes.

Turisme actiu

Diverses propostes catalanes també competeixen a Fitur 2015 per ser les guanyadores del concurs als millors productes de turisme actiu. Entre altres, hi ha la Tuna Tour, al Golf de Sant Jordi, a l’Ametlla de Mar, una aventura on els protagonistes poden nadar al costat de centenars de tonyines salvatges.

També unes vacances en bici-caravana per les vies verdes de Girona en una ruta de cinc etapes que va de la Costa Brava als volcans de la Garrotxa. L’oferta inclou també visites a Banyoles, Santa Pau, Olot, Sant Feliu de Guíxols i l’Estartit.

La Vall d’Aran de Lleida també té un lloc destacat a trav?s d’una proposta d’aventura i adrenalina que té base a Baqueira Beret, el Parc Nacional d’Aiguestortes i l’Estany de Sant Maurici. Són recorreguts a peu o en bicicleta, rutes a cavall i escalada que inclouen també tir amb arc, ràfting i esquí.

La Tarragona romana també presenta una proposta que porta per nom Image i consisteix en la recreació en realitat augmentada de l’antiga Tarraco a través d’smartphones i tablets. El visitant pot assistir a curses de quàdriques a les runes del circ, o presenciar lluites de gladiadors a l’amfiteatre.

Fitur espera 200.000 visitants

En aquesta edició, Fitur concentra a Madrid l’oferta de 0.107 empreses de 165 països i espera rebre prop de 200.000 visitants de tot el món, 120.000 dels quals són professionals. S’espera que els contactes generin uns ingressos de 200 milions d’euros. Aquest any el nombre de participants directes ha crescut un 12% respecte a l’edició del 2014, i la superfície d’exposició també s’ha incrementat en un 4%.

El pressupost de l’organització de la Fira supera els 10,5 milions d’euros, dels quals 3 són per a accions de promoció internacionals. Una de les novetats principals és la presència de dues noves seccions per impulsar els segments del turisme de salut i comptes. També se celebra per primera vegada la fita de l’Spain Global Tourism Forum, que analitza l’impacte del turisme a l’economia global.