Comencen les obres de reforma de la Devesa de Girona

Comparteix-ho amb els teus amics:

Les màquines ja treballen per canviar l’asfalt per sauló compactat i eliminar 150 aparcaments de dins del parc

Aquest matí han començat els treballs per convertir el vial perimetral de la Devesa –usat bàsicament com a aparcament- en un passeig per a vianants i esportistes. Aquesta és una de les actuacions que CiU i ERC van pactar en l’anomenat Pla de xoc del parc, que es va presentar l’octubre passat. Les obres tenen un pressupost de 200.000 euros i afecten unes 350 metres del vial (des del passeig de la Barca fins al passeig de la Sardana). La previsió és que els treballs estiguin acabats en dos mesos.

Tapia T. Operaris fixant les tanques que marquen la zona d'obres al parc de la Devesa

Els operaris ja han situat totes les tanques que delimiten la zona d’obres i s’han instal·lat senyals per alertar de la prohibició d’aparcar-hi. Les obres arrenquen aquest dimarts, dia de mercat, i això ha generat expectació i també sorpresa d’alguns usuaris que volien aparcar-hi com tenien la costum de fer-ho fins ara.

En les properes setmanes, els treballs se centraran en aixecar l’asfalt i canviar-lo per una capa de sauló compactat. A més, s’eliminaran els esglaons que hi ha per accedir a la passera de Fontajau i es millorarà la connectivitat amb el parc. “Aquest és un primer pas per avançar en l’obertura del parc cap al riu Ter”, ha manifestat el regidor de Paisatge i Hàbitat Urbà, Narcís Sastre.

A banda d’aquesta actuació, el Pla de xoc també preveu millorar la il·luminació, canviar les papereres i els bancs i també eliminar algunes infraestructures en desús, com uns barracons on hi ha uns lavabos que ja no es fan servir.

Restringir l’aparcament

Una de les conseqüències directes d’aquestes obres és la pèrdua de 150 places d’aparcament. Segons destaca el regidor, aquestes places estaven ocupades especialment per gent de fora de la ciutat que es desplaça diàriament a treballar a Girona.

Sastre ha destacat que l’alternativa per a aquests ciutadans ha de ser l’aparcament gratuït de Fontajau, que té 500 places i està infrautilitzat. “Aquest aparcament està a només quatre minuts a peu de la Devesa”, ha remarcat el regidor, que recorda que s’ha millorat la il·luminació de la passera que connecta aquesta aparcament amb la Devesa per evitar la sensació d’inseguretat quan és fosc.

Sastre ha apuntat que ara només s’actua en una zona del vial però que, en el futur, la idea és eliminar tots els cotxes del parc. És a dir, que en actuacions futures, també s’eliminaran els aparcaments que van des del passeig de la Devesa fins a l’Auditori. “La Devesa és un parc i no un pàrquing”, ha dit. Això sí, es reservaran unes 25 places per a aparcaments de vehicles de servei o per a persones amb mobilitat reduïda però als dos extrems del vial s’instal·laran unes barreres per evitar l’accés motoritzat dins del parc.

A l’espera d’aprovar el Pla especial

Aquestes actuacions s’emmarquen en el Pla de xoc del parc, que és com l’avantsala del Pla especial que ha de definir el futur del parc i també quins usos ha d’acollir. Aquest document ja està a punt i, segons ha explicat el regidor, es presentarà aquesta setmana als grups de l’oposició, es mostrarà als ciutadans al maig a través d’una audiència pública i l’objectiu és que al juny ja estigui aprovat.

“Un parc en sí mateix no s’entén sense activitat i nosaltres la volem potenciar, però no pot tenir uns usos que siguin lesius per al parc”, ha avançat el regidor. Segons ha apuntat, el pla impulsa sobretot l’activitat esportiva però també d’altres usos, com els artístics.

Foto: Tapia T.
Operaris fixant les tanques que marquen la zona d’obres al parc de la Devesa.