Construiran tres rotondes a la C-17 i a la C-26 al seu pas per Ripoll per millorar la seguretat i fluïdesa del trànsit

DEPARTAMENT DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT Un instant durant la reunió que van mantenir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i l'alcalde de Ripoll, Jordi Munell.
Comparteix-ho amb els teus amics:

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i l’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, s’han reunit aquests dies per tractar dos projectes de millora de la seguretat viària de dos vies importants que passen per la capital del Ripollès, la C-17 i la C-26. En concret, el Departament s’ha compromès a construir tres rotondes, una a la C-17 i reconvertir dos giratoris partits de la C-26, amb l’objectiu de millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit. En total, els treballs tindran un cost d’un milió d’euros (MEUR) i les obres es licitaran al llarg dels pròxims mesos. A tall d’exemple, la C-17 registra 10.000 vehicles diaris de mitjana, un 5% dels quals són vehicles pesants.

DEPARTAMENT DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT Un instant durant la reunió que van mantenir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i l'alcalde de Ripoll, Jordi Munell.
DEPARTAMENT DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT Un instant durant la reunió que van mantenir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i l’alcalde de Ripoll, Jordi Munell.

Pel que fa a la C-17 la rotonda es construirà a l’accés sud del municipi, al costat de l’enllaç amb la C-26 cap a Berga. Es tracta d’un punt on conflueixen diversos accessos a la carretera des de parcel·les adjacents. Al voltant, però sobretot a la banda est de la carretera, hi ha diversos comerços i zones de serveis. Cal tenir en compte que aquesta carretera registra un trànsit de 10.000 vehicles diaris de mitjana i un 5% dels quals són pesants.

La rotonda que vol construir el Departament de Territori i Sostenibilitat permetrà disminuir la velocitat dels vehicles que passen per aquest punt, ordenar els accessos existents i prohibir girs a l’esquerra entre la futura rotonda i el municipi. El giratori tindrà un diàmetre exterior de 40 metres i comptarà amb un sol carril de circulació.

La vida verda segregada que passa paral·lela a la C-17 en aquest tram no desapareixerà. El projecte té previst que segueixi la forma de la rotonda i continuï, tal i com existeix actualment. En aquest cas, el pressupost previst és de 600.000 euros i les obres duraran uns cinc mesos. En principi, els treballs es licitaran aquest mes d’abril i, en una fase posterior, es preveu la construcció d’un ramal de de la rotonda cap a la zona comercial situada al sector est de la carretera.

Reconvertir dues rotondes de la C-26

D’altra banda, el departament dirigit per Santi Vila també ha impulsat la redacció del projecte per a la millora d’interseccions i reordenació d’accessos a la C-26, a la ronda Mas d’en Bosch. L’actuació que s’hi farà afectarà un tram d’1,8 quilòmetres, en una zona on s’ubiquen diversos polígons.

El projecte preveu convertir en rotondes, dos giratoris partits que existeixen en quest tram. A més, també es limitarà la velocitat màxima permesa. Les obres, que tenen un pressupost de 400.000 euros, es licitaran la propera tardor.

Ripoll (ACN)