Dagoll Dagom ultima el casting d’Scaramouche’, el nou musical que estrenarà al setembre

Comparteix-ho amb els teus amics:

Albert Guinovart és l’inspirador de la proposta i autor de la música d’una adaptació que beu tant de la novel·la com de la versió cinematogràfica

Després de tancar la tercera producció de ‘Mar i Cel’ coincidint amb el 40 aniversari de la companyia, Dagoll Dagom ja prepara el seu proper espectacle, ‘Scaramouche’, un nou musical que s’estrenarà el mes de setembre al Teatre Victoria. El nou espectacle, de gran format, és la materialització d’un vell projecte de la companyia suggerit pel músic i compositor Albert Guinovart, que en signa la música. Es tractava de portar a l’escenari el clàssic cinematogràfic de capa i espasa ‘Scaramouche’ (George Sidney, 1952), basada al seu torn en la novel·la de Rafael Sabatini, amb tots els elements de les grans comèdies d’aventures combinant duels d’espadatxins, amors, revoltes, comèdia de l’art i batalles.

Martí E. Berenguer (Comèdia) L'equip de Dagoll Dagom responsable de 'Scaramouche' juga a fer d'espadatxí al costat del cartell del musical que s'estrenarà al setembre.

‘Scaramouche’ és un clàssic cinematogràfic de Hollywood inspirat en la novel·la homònima de Sabatini, ambientada a la França del segle XVIII i que combina comèdia, drama i romanç. Amb la Revolució Francesa com a rerefons, la novel·la explica la història d’ Scaramouche, l’espadatxí més famós de l’època i un personatge amb una doble vida, que desconeix l’origen noble de la seva família i que lluita per una causa noble que, dramàticament i sense saber-ho, el condueix a enfrontar-se amb algú molt proper .

Albert Guinovart va proposar fa més de deu anys a Dagoll Dagom la possibilitat de dur a escena una adaptació d’’Scaramouche’. En aquell moment s’estrenava a Madrid la primera versió teatral i musical de l’obra, i la companyia no va voler rivalitzar amb aquest muntatge. Una versió, a més, que “no va anar bé”, ha recordat aquest dilluns Joan Lluís Bozzo.

Més de deu anys després, i culminada la darrera producció del clàssic ‘Mar i Cel’, la companyia prepara, ara sí, un nou muntatge del clàssic de capa i espasa. L’obra s’estrenarà al setembre al Teatre Victòria, on aquest dilluns s’ha realitzat una de les múltiples audicions per escollir l’elenc d’actors protagonistes.

Els càstings van començar fa dies. Uns 800 actors i actrius es van adreçar a la companyia, i després d’un primer procés se’n van seleccionar uns 300. Hores d’ara el procés es troba en la seva fase final, amb 60 candidats que ja donen el perfil, però dels quals només en quedaran una quinzena.

El muntatge de ‘Dagoll Dagom’ s’inspira sobretot en la pel·lícula de George Sidney, i és que l’instigador d’aquest nou espectacle, Albert Guinovart, confessa que quan va veure la pel·lícula –anys enrere- “va pensar que ja estava feta l’estructura, i simplement calia posar-hi música”. Per bé que la versió cinematogràfica nord-americana sigui més ensucrada que l’original, la productora executiva de la companyia, Anna Rosa Cisquella, constat que el film “estava molt ben documentat”, des del punt de vista del context històric. En aquest sentit, hi ha un equilibri entre les trames amoroses, els duels i batalles i els destins dels personatges.

L’adaptació del text i autor del llibret del musical és el mateix Joan Lluís Bozzo. En aquesta tasca ha treballat conjuntament amb Joan Vives, col·laborador habitual, i també amb David Pintoó, ajudant de direcció dels últims espectacles de Dagoll Dagom,.

Pel que fa a l’estil de la composició musical, Guinovart és fidel al seu estil, i ha inclòs elements de música clàssica, romàntica i popular. A més, cada grup de personatges de l’obra (noblesa, comediants i poble) són representats amb un tractament específic de la música.

Foto: Martí E. Berenguer (Comèdia)
L’equip de Dagoll Dagom responsable de ‘Scaramouche’ juga a fer d’espadatxí al costat del cartell del musical que s’estrenarà al setembre.