Denuncien la supressió d’unitats de trànsit de Mossos a Olot

Comparteix-ho amb els teus amics:

Comissions Obreres denuncia la supressió d’unitats de trànsit de Mossos a Mataró, Sant Feliu de Guíxols, Olot, Igualada, Montblanc i Mora d’Ebre

Des que el cos de Mossos d’Esquadra va assumir les competències de trànsit, el nombre d’efectius no ha fet més que disminuir. En lloc de reforçar la plantilla, el Departament d’interior es disposa a prescindir de les unitats de trànsit de Mataró, Sant Feliu de Guíxols, Olot, Igualada, Montblanc i Mora d’Ebre, amb el risc que suposa que vies principals com N-II, AP-7, N-260, A-2, AP-2, C12 o C-25. Ja fa temps que no es reemplaça el personal per tal que a poc a poc quedin extingits.

Els temps de resposta als accidents es veuen molt incrementats amb el corresponent risc que suposa per la seguretat dels usuaris que hagin patit un accident de trànsit o fins i tot una avaria, mentre les patrulles de trànsit no hi arriben el risc d’accident cap als usuaris accidentats o avariats és altíssim.

La seguretat de les poblacions afectades queda afectada, augmentarà el temps de resposta, disminuirà l’efectivitat dels controls preventius i la planificació de serveis. La manca de presència policial dóna sensació d’impunitat a aquells conductors que vulguin infringir la normativa en matèria de Seguretat viària i això preocupa als professionals del trànsit. L’assistència dels accidents en primera instància, recau en efectius de seguretat ciutadana i fins i tot moltes vegades en Policies locals fins que arriben les dotacions de trànsit, la qual cosa suposa que les dotacions de seguretat ciutadana no puguin atendre serveis a les seves poblacions mentre estan a l’espera de ser rellevats.

Els mossos de trànsit d’aquestes localitats hauran de traslladar-se de forma forçosa a altres destinacions.

El Sector de Mossos de CCOO de Catalunya denuncia també que no s’han pogut garantir els serveis mínims en la Regió Policial Pirineu del torn de nit, entre els dies 22 de desembre de 2020 i el 8 de gener de 2021 a Viella, Tremp i la Seu d’Urgell. Si s’hagués produït algun accident greu, s’hauria d’haver gestionat amb dotacions de Manresa o altres destinacions, amb el risc que això suposa.

Així mateix, CCOO denuncia públicament la manca de roba d’abric dels pocs efectius que queden, que continuen comprant la roba tèrmica pel seu propi compte.

Hi ha un grup de mossos que està finalitzant el curs de trànsit, però la seva incorporació no serà suficient per cobrir la manca de personal que hi ha a l’especialitat. Durant el confinament de la Cerdanya i el Ripollès s’ha disposat dels agents en pràctiques però tot i així no s’han pogut cobrir els serveis mínims. La falta de plantilla es troba agreujada com a conseqüència d’alguns contagis per COVID-19.

Info: CCOO