Diversos robatoris de fil de coure deixen quatre dies sense telèfon fix i Internet el 80% dels veïns de Palau-savardera

RECOLONS, ÀLEX - ACN · ID 110370/902217 Imatge de l'estat de la línia que porta el telèfon i internet des de Vilajuïga a Palau al seu pas per la urbanització del Mas Isach.
Comparteix-ho amb els teus amics:

Diversos robatoris de fil de coure a la línia telefònica que uneix Vilajuïga i Palau-savardera, a l’Alt Empordà, han deixat sense telèfon fix i Internet el 80% dels abonats d’aquest darrer municipi. El seu alcalde, Narcís Deusedas, ha denunciat que l’operadora propietària de la línia afectada, Movistar, “no està fent el que cal” per restablir el servei tot i les reclamacions del consistori i els seus abonats al municipi. “No pot ser que el poble estigui paralitzat i que les coses es facin amb aquesta lentitud”, ha lamentat. L’alcalde ha reclamat que Palau-savardera compti “amb una centraleta de Movistar” per no haver de dependre de tercers municipis i així millorar la qualitat del servei.

RECOLONS, ÀLEX - ACN · ID 110370/902217 Imatge de l'estat de la línia que porta el telèfon i internet des de Vilajuïga a Palau al seu pas per la urbanització del Mas Isach.
RECOLONS, ÀLEX – ACN Imatge de l’estat de la línia que porta el telèfon i internet des de Vilajuïga a Palau al seu pas per la urbanització del Mas Isach.

L’alcalde de Palau-savardera, Narcís Deusedas, assegura que des de divendres passat els serveis de recaptació de l’ajuntament no funcionen, el caixer automàtic del municipi està inutilitzat i els comerços no poden cobrar als seus clients amb targeta. A tot això se li suma el fet que el 80% dels veïns del municipi s’han quedat sense telèfon fix i sense Internet. Una situació de “paràlisi” que quatre dies després, tot i les constants reclamacions, Movistar encara no ha solucionat, ha lamentat l’alcalde.

Deusedas explica que Movistar atribueix la caiguda del servei “a una una incidència massiva a la zona, provocada per diversos robatoris de fil de coure que s’han succeït en els darrers dies”. Amb tot, l’alcalde de Palau-savardera denuncia que la companyia telefònica “no està fent el que cal” perquè quatre dies després “no hi ha cap operari intentant restablir la línia”.

Deusedas apunta que una de les solucions per evitar o minimitzar situacions d’aquest tipus seria que el municipi comptes “amb una centraleta de Movistar” per no haver de dependre de tercers municipis. “Ja els hi hem fet saber que estem disposats a cedir terrenys municipals per instal·lar-la”, ha assegurat. A banda de poder gestionar les seves incidències, la centraleta al municipi permetria, segons Deusedas, una millora del servei. En aquest sentit, ha afegit que dependre de Vilajuïga suposa que la línia ofereix una capacitat d’un mega d’ample de banda, quan seria de més de quatre megas si estigués al mateix municipi.

Sobre els robatoris de fil de coure, habituals a la zona, Deusedas assegura que els problema rau en la poca contundència policial. “Enxampen els lladres avui i demà ja estan lliures”, denuncia. A més, Narcís Deusedas, diu que el problema “no es podrà solucionar fins que no es comenci a perseguir també a les persones que compren aquest material”.