El carril bici per sota del viaducte del tren de Girona serà una realitat a finals d’any

Comparteix-ho amb els teus amics:

La ciutat compta amb una xarxa pedalable de 28,4 quilòmetres i té diversos projectes per ampliar-la

Ja estan en marxa les obres per construir un carril bici per sota del viaducte del tren a Girona, que anirà des de la zona de la Copa fins a l’enllaç amb la plaça Poeta Marquina, molt a prop de l’estació. Els treballs han d’estar llestos en sis mesos i la previsió és que ja es pugui circular amb bicicleta per aquest nou carril (de 1.080 metres) a finals d’any. Aquest carril bici es paga amb part dels diners que l’ajuntament va ingressar amb la venda d’una parcel·la de les hortes de Santa Eugènia, on s’han situat dos establiments comercials. L’obra obliga a eliminar 39 aparcaments de sota les vies. L’ajuntament té en marxa diversos projectes més per ampliar la xarxa pedalable a la ciutat, que actualment és de 28,4 quilòmetres. També està en converses amb municipis veïns com Vilablareix, Salt, Celrà o Fornells per ampliar la xarxa a aquests municipis.

1464335567

Aquest setmana han començat ja els treballs per construir aquest carril bici per sota del viaducte del tren. Les bicicletes circularan per l’espai que hi ha entre els pilars del viaducte i l’obra obliga a eliminar fins a 39 places d’aparcament. Els treballs tenen un termini d’execució de sis mesos i han d’estar enllestits a finals d’any.

El carril bici transcorre per 1.080 metres des de la zona del pont de Pedret (a tocar de la Copa) fins a la plaça Poeta Marquina, molt a prop de l’estació de trens i autobusos. Aquest carril bici es pagarà amb part dels diners que l’ajuntament va ingressar amb la venda d’una parcel·la de les hortes de Santa Eugènia, on s’han situat dos establiments comercials. S’han adjudicat per 266.558,13 euros a l’empresa Obres i Paviments Brossa.

L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha explicat que aquesta acció s’inclou en el “compromís per la mobilitat sostenible” per fer una “ciutat amable”. El regidor d’Urbanisme, Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, ha remarcat que les obres que han començat aquesta setmana “transformaran la ciutat” ja que el nou carri bici esdevindrà “un eix fonamental de connexió nord-sud de la ciutat”. Darrera de l’obra hi ha l’objectiu de connectar el barri del Pont Major amb la plaça de Salt.

Més projectes en previsió

Aquesta actuació està cofinançada pel Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya a través de la taxa turística. Girona va recaptar el 2015 un total de 400.000 euros i el consistori va decidir dedicar-los a ampliar la xarxa pedalable, que actualment és de més de 28 quilòmetres.

El Pla de mobilitat de Girona, aprovat el desembre del 2014, preveia la construcció de 10,9 quilòmetres de xarxa pedalable en sis anys. Des del 2014, s’han construït sis quilòmetres de xarxa pedalable.

Entre els propers projectes d’ampliació hi ha el tram del carrer del Carme, el carril bici de la rotonda de Salt, el camí ral de Domeny a Sant Gregori, la connexió amb un carril bici des de Pedret, passant per Pont Major fins a Campdorà o el del carrer de Santa Eugènia (des de travessia del Carril fins al carrer Nou). L’alcaldessa, Marta Madrenas, ha explicat que estan en contacte amb municipis veïns com Salt, Vilablareix, Celrà o Fornells de la Selva per ampliar la xarxa fins a aquests municipis. “Per a nosaltres és molt important exercir el rol de capitalitat en aquest aspecte i estendre l’aposta per la mobilitat sostenible a tot el territori”, ha subratllat.

Foto: Ajuntament de Girona