El conseller delegat de Ryanair vaticina que els preus pujaran un cop la xarxa d’aeroports es converteixi en un “monopoli privat”

ACN El director executiu de Ryanair, Michael O'Leary, fa l'avió amb els braços abans d'entrar a la roda de premsa que ha tingut lloc en un hotel de Barcelona
Comparteix-ho amb els teus amics:

El conseller delegat de Ryanair, Michael O’Leary, ha carregat aquest dimarts contra la privatització del 49% d’Aena i ha considerat que el govern espanyol hagués pogut guanyar “el doble” venent cada aeroport per separat. En roda de premsa, O’Leary ha vaticinat que aquest nou “monopoli privat” farà “apujar els preus” als aeròdroms. “No hi ha un monopoli privat en cap altre país de la UE”, ha subratllat O’Leary, qui ha recordat que l’autoritat de la competència britànica va obligar el govern britànic a fer marxa enrere quan va vendre junts diversos aeroports del gestor BAA, en una operació similar a la que està fent ara el govern espanyol.

ACN El director executiu de Ryanair, Michael O'Leary, fa l'avió amb els braços abans d'entrar a la roda de premsa que ha tingut lloc en un hotel de Barcelona
ACN El director executiu de Ryanair, Michael O’Leary, fa l’avió amb els braços abans d’entrar a la roda de premsa que ha tingut lloc en un hotel de Barcelona

El director executiu de Ryanair també ha criticat Foment per l’increment registrat en les taxes aeroportuàries en els darrers temps, si bé ara el ministeri liderat per Ana Pastor les ha congelades fins al 2025. En aquest sentit, ha desconfiat que realment les taxes estiguin congelades durant deu anys: “Com que són Governs, no ens els creiem”. A mes, ha alertat que, si les taxes a Girona o en qualsevol altre aeroport tornessin a pujar, els tràfics baixarien “inevitablement”. “És una fórmula simple”, ha dit.

Sense preocupació per la situació política a Catalunya

O’Leary ha manifestat que no està preocupat per la situació política a Catalunya. El directiu ha assegurat que, passi el que passi en l’àmbit polític, “la gent continuarà viatjant per plaer i per negocis” i seguiran volent “preus barats” per fer-ho.