El crític i historiador de l’art Narcís Sellas va exposar una panoràmica de l’art a Olot en les darreres dècades en una conferencia

Comparteix-ho amb els teus amics:

Divendres passat, el crític i historiador de l´art Narcís Sellas va exposar una panoràmica de l’art a Olot en les darreres dècades amb la conferència L’art a Olot té uns trets específics? Sincronies i asincronies de la modernitat artística a Olot corresponent al cicle 7 Perspectives més sobre Olot i la Garrotxa organitzat pel PEHOC.

Sellas va deixar clar que l’art a Olot en els darrers cent anys havia estat molt més que el tradicional paisatgisme de l’Escola d’Olot.

Va considerar aquesta tendència molt sobrevalorada, associada a una època històrica molt determinada amb reconeixement únicament en l’àmbit cultural català que ha estat utilitzat com a símbol d´una visió conservadora i tradicional de la societat garrotxina en un moment de canvi polític amb l’aparició del republicanisme i l’obrerisme com a força política a Catalunya.La reivindicació de l’harmonia del paisatge i la natura en front de la trepidant industrialització.

Però, a la vegada que es consolidava el paisatgisme com a expressió genuïnament olotina, altres artistes olotins com Clarà o Blay rebien reconeixement internacional.

El ponent va considerar que durant molts anys el paisatgisme ha estat un tap per a la consolidació a la Garrotxa de corrents artístiques modernes per la manca de recolzament institucional i dels mitjans de comunicació local.
Com excepció va mencionar la breu existència de l’Espai Zero 1 des del qual es va intentar donar un espai institucional a les noves formes d’art contemporani que apareixien a la nostra comarca.

Finalment, va fer un repàs, amb abundant iconografia, dels pintors i escultors garrotxins més destacats de les darreres dècades amb una personal interpretació del ponent sobre el diàleg global-local de les tendències artístiques contemporànies.