El fabricant gironí de motos Gas Gas atura la producció després de presentar el preconcurs de creditors

ACN L'any passat, el fabricant gironí de motos Gas Gas va produir unes 9.000 unitats que va exportar a 53 països d'arreu del globus
Comparteix-ho amb els teus amics:

El fabricant gironí de motos Gas Gas, amb seu a Salt, ha aturat la producció després de presentar el preconcurs de creditors davant el Jutjat Mercantil. En un comunicat, la companyia assegura que s’ha vist “obligada” a parar la cadena de muntatge arran de les dificultats amb què es troba per reestructurar el deute, que puja a 20 milions d’euros (MEUR). Gas Gas recorda que no ha tingut cap més sortida que anar al Mercantil després de set mesos de negociació amb els bancs per poder refinançar-se, i davant el fet que aquests hagin anat “retardant la seva resposta”. El fabricant de motos, però, també diu que les converses han “avançat ràpidament” aquesta setmana, i que d’aquí poc esperen tancar un acord.

ACN L'any passat, el fabricant gironí de motos Gas Gas va produir unes 9.000 unitats que va exportar a 53 països d'arreu del globus
ACN L’any passat, el fabricant gironí de motos Gas Gas va produir unes 9.000 unitats que va exportar a 53 països d’arreu del globus

L’empresa gironina, número 1 en motos de trial i tercer en enduro, va presentar el preconcurs de creditors divendres passat. En un comunicat, que signa el president de la companyia, Yariv Gilat, el fabricant assegura que arrossega “un deute financer substancial que es va originar en anys precedents” i que afecta el seu dia a dia en tots els àmbits. “Començant per la capacitat per fabricar i entregar motos o recanvis als clients, i arribant fins a les activitats de màrqueting i d’I+D”, recull l’escrit.

En concret, aquest deute puja a uns 20 MEUR. El gruix d’aquesta quantitat es remunta als anys 2004-2005, i fa referència tant a instal·lacions (la fàbrica de Salt) com a producció (és a dir, models de motos de trial i muntanya).

Durant els darrers set mesos, el fabricant gironí ha intentat negociar amb els bancs un pla per reestructurar aquest deute. El refinançament també suposarà, com recull el comunicat, que Gas Gas obtingui “noves inversions per recolzar el creixement de l’empresa”.

Precisament, la reestructuració del deute permetrà que Gas Gas rebi 9 MEUR per part d’un grup internacional. Aquesta injecció econòmica servirà per desenvolupar nous models de trial i enduro i també estendre’s tant a l’Amèrica del Sud com al sud-est asiàtic.

Tot i aquests plans, però, el cert és que Gas Gas s’ha trobat amb entrebancs en la negociació per refinançar-se. “Fins a dia d’avui, els bancs han retardat la seva resposta, i això ens ha obligat a emprendre accions legals amb l’objectiu de protegir la companyia i donar continuïtat al procés de negociació engegat”, recull el comunicat, en referència a la presentació del preconcurs de creditors.

Accelerar un acord

El fabricant gironí reitera que el preconcurs al Jutjat Mercantil s’ha tirat endavant com una mesura per intentar accelerar un acord. Ara bé, el procés també ha tingut una altra conseqüència: parar la cadena de muntatge. “Durant els darrers dies ens hem vist obligats a aturar la producció, la qual cosa afectarà inevitablement el nostre nivell de servei de motos i recanvis”, diu el comunicat.

Gas Gas però confia remuntar aviat la situació. “Aquesta setmana, el procés està avançant ràpidament”, diu el fabricant gironí. I hi afegeix: “La companyia i els seus accionistes fan tot allò possible per tancar l’acord de reestructuració del deute quan més aviat millor i, així poder reprendre d’immediat la nostra activitat productiva”.

L’empresa, que té un centenar de treballadors, fabrica anualment unes 8.000 unitats. Exporta el 90% de la producció a més d’una cinquantena de països d’arreu del globus (entre d’altres, França, Alemanya, el Brasil i els Estats Units).