El nou pont del Ter s’obrirà al trànsit dimarts sense inauguració oficial

ARXIU ACN Els operaris ultimant els treballs al nou pont sobre el Ter de Girona, a mitjan de març
Comparteix-ho amb els teus amics:

El nou pont sobre el riu Ter -que connectarà Pont Major amb la zona del Trueta- s’obrirà al trànsit dimarts a les 8 del matí. La infraestructura, feta i pagada per l’Estat, es va projectar el 2005 i ha acumulat diversos retards. L’obertura al trànsit es farà sense cap inauguració oficial, ja que estava previst un acte la setmana passada però es va suspendre després del sinistre de l’avió estavellat als Alps. El pont està pensat per millorar la mobilitat a la zona nord de Girona. Inicialment estava previst que tingués dos carrils per banda però el consistori va demanar reduir-lo a un per incorporar un carril bici. «Veurem l’impacte que té en la mobilitat», ha declarat l’alcalde, Carles Puigdemont.

ARXIU ACN Els operaris ultimant els treballs al nou pont sobre el Ter de Girona, a mitjan de març
ARXIU ACN Els operaris ultimant els treballs al nou pont sobre el Ter de Girona, a mitjan de març

Deu anys més tard de que se’n fes la primera presentació, el pont del Ter serà una realitat a partir de demà. A les vuit del matí està previst que s’obri al trànsit la infraestructura, pensada per millorar l’accessibilitat a Girona pel nord fins a l’hospital Josep Trueta i per fer més permeable aquesta part de la ciutat.

El 2005 se’n va presentar l’avantprojecte i les primeres previsions eren que estigués acabat el 2008. No obstant això, l’obra ha anat acumulant endarreriments i problemes de construcció. Fins i tot, quan el pont ja estava molt avançat, aquest estiu va caldre aixecar bona part del forjat perquè hi havia problemes de vibracions.

Tot i que el pont s’havia d’inaugurar oficialment dijous passat, l’acte es va cancel·lar en senyal de dol per les víctimes de l’avió estavellat als Alps. Per tant, la seva posada en servei es farà finalment sense cap inauguració oficial.

L’obra ha costat 20 MEUR i, segons reconeix el regidor de Mobilitat, Joan Alcalà, va concebre’s de manera «sobredimensionada». Inicialment, l’Estat volia que tingués dos carrils per banda. L’ajuntament, però, va demanar reduir-lo només a un per poder destinar l’espai a carril bici.

L’alcalde, Carles Puigdemont, ha defensat que l’ajuntament «ha fet la feina» i s’ha mostrat cautelós sobre els efectes que ha de tenir per a la mobilitat de la ciutat. «Hauríem de notar una millora a la rotonda Pedret, on hi ha tensions puntuals a hores punta però el temps ens dirà si això és així», ha manifestat. Puigdemont també ha apuntat que una altra de les funcions del pont pot ser la de generar un eix de circulació per als vehicles que vénen de la Costa Brava i surten per la sortida de Girona Oest de l’AP-7.

Aquesta infraestructura permetrà, també, que molts vehicles no hagin d’entrar a la ciutat si, procedents del nord, volen anar cap a Fontajau, cap a l’hospital Josep Trueta o a agafar la sortida de Girona Oest de l’AP-7.

Girona (ACN)