El proper curs els serveis territorials de Girona disposaran de quatre instituts escola a Ribes de Freser, Olot, Cadaqués i Palamós

Comparteix-ho amb els teus amics:

El proper curs 2020-2021 hi haurà a Catalunya 5 instituts de nova creació –un d’ells específic de formació professional- i 29 nous instituts escola.

En la línia iniciada els dos darrers anys, el proper curs escolar s’incrementa el nombre d’instituts escola arreu de Catalunya. Així, el 2019-2020 hi haurà 29 instituts escola nous, amb l’objectiu d’afavorir la continuïtat formativa i pedagògica.

A Girona, n’hi haurà 4 de nous: Institut Escola Mare de Déu de Núria / Joan Triadú (Ribes de Freser); Institut Escola Caritat Serinyana/Cap de Creus (Cadaqués) –tots dos per fusió-; Institut Escola Vilaromà (Palamós); i Institut Escola Greda (Olot). Aquest darrer centre s’ubica en l’actual Escola-Llar Lluís Maria Mestres d’Olot. Serà el quart institut escola del municipi i farà el 1r d’ESO amb els seus alumnes i amb els provinents de l’Escola de Sant Juan les Fonts i de Sant Jaume de Llierca.

Els instituts escola permeten recollir en un sol centre tota l’escolarització, dels 3 als 16 anys, fet que facilita la unitat pedagògica entre etapes, facilita el pas de la primària a l’ESO i millora la convivència de l’alumnat, entre d’altres aspectes. D’aquesta manera, ja hi haurà als serveis territorials un total de xxx instituts escola per al proper curs –dels 83 de Catalunya-. El llistat dels 9 instituts escola de la Girona, incloent els 4 nous i els del curs passat, és el següent:

Institut Escola Població
Institut Escola Mare de Déu de Núria / Joan Triadú Ribes de Freser
Institut Escola Caritat Serinyana/Cap de Creus Cadaqués
Institut Escola Vilaromà Palamós
Institut Escola Greda Olot
Institut Escola El Bruel-Empuriabrava Castelló d’Empúries
Institut Escola Francesc Cambó i Batlle Verges
Institut Escola Salvador Vilarrasa Besalú
Institut Escola Mestre Andreu Sant Joan de les Abadesses
Institut Escola Lloret de Mar Lloret de Mar

Nova oferta d’ensenyaments postobligatoris

Com a novetat pel que fa als ensenyaments postobligatoris, el Departament d’Educació implantarà un nou centre que impartirà la doble titulació de Batxibac a Girona. L’Institut Puig Cargol de Calonge i Sant Antoni afegirà aquesta nova oferta que permetrà reforçar l’aprenentatge del francès en una zona turística molt propera a la frontera amb França.

En formació professional hi ha com a novetat:

  • Cicle formatiu de grau superior de Màrqueting i publicitat a l’Institut Santa Eugènia (Girona).
  • Cicle formatiu de grau superior de Gestió d’allotjaments turístics a l’Institut Baix Empordà (Palafrugell).
  • Cicle formatiu de grau superior de Condicionament Físic a l’Institut Pere Alsius (Banyoles).
  • En ensenyaments esportius, s’implanta el cicle formatiu de grau mitjà de Tècnic esportiu en piragüisme en aigües tranquil·les a l’Institut Illa de Rodes (Roses).

D’altra banda, també s’implanten dos nous Programes de formació i inserció: d’Auxiliar de pastisseria i forneria a l’Institut Vescomptat de Cabrera (Hostalric); i d’Auxiliar de construcció a Girona.

Pel que fa a l’increment d’oferta als cicles ja existents, de cara al proper curs s’augmenten els grups als següents cicles:

  • Cicle formatiu de grau superior d’Anatomia Patològica a l’Institut Narcís Xifra (Girona).
  • Cicle formatiu de grau superior de Desenvolupament d’aplicacions multiplataforma a l’Institut Bosc de la Coma (Olot).

Incorporació de centres a la xarxa pública

Per al curs 2020-2021 destaca la incorporació de 3 nous centres a la xarxa pública d’educació a Catalunya: l’Institut La Vall de Tenes (Santa Eulàlia de Ronçana). Els altres dos són l’Institut escola Eixample (Barcelona) i l’Escola Ateneu Igualadí (Igualada).

El canvi de titularitat d’escoles concertades a públiques ha estat possible per l’aprovació del Decret Llei 10/2019, de 28 de maig, del procediment d’integració de centres educatius a la xarxa de titularitat de la Generalitat. L’objectiu és enfortir el sistema educatiu activant els processos d’integració a la xarxa pública de centres que són de titularitat d’ens locals i privats.

Per tal que sigui possible cal un seguit de requisits: que respongui a necessitats d’escolarització, és a dir, que l’oferta actual de places públiques no sigui suficient; i que es faci de comú acord entre el centre educatiu i el Departament d’Educació. D’altra banda, abans s’analitza el centre i es valora la viabilitat de la conversió a escola pública, tenint en compte aspectes com l’equipament (metres quadrats de l’edifici i la superfície de pati), la situació econòmica i els recursos humans de què disposen.