El Robolot 2014 obre portes amb 600 participants

Comparteix-ho amb els teus amics:

En l’acte d’inauguració s’ha destacat la importància de la tecnologia com a eina d’aprenentatge i la necessitat de fomentar les vocacions tecnològiques entre els joves. Olot esdevé avui i demà el centre de la robòtica didàctica de Catalunya. El Robolot 2014 ha obert les portes aquest matí amb 600 participants al conjunt d’activitats programades.

Robolot 2014. Foto: Eddy Kelele

La tecnologia com a eina d’aprenentatge

El Robolot és un punt de trobada d’alumnes però també de professors que intercanvien experiències educatives en el camp tecnològic. Precisament en l’acte d’inauguració d’avui el Director Adjunt dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Girona, Josep Fernández, ha destacat que “la tecnologia fa un pas més en el model d’aprenentatge dels joves perquè reforça la seva imaginació i creativitat”, en aquest sentit ha afegit que “a banda d’ajudar a aplicar la resta de coneixements també els ajuda a treballar en equip i a aprendre a compartir coneixements i resoldre problemes conjuntament”. Segons Fernández “per aconseguir fer realitat un projecte, l’alumne hi ha de posar molt esforç i constància i això també és bo pel seu desenvolupament formatiu i maduratiu com a persona”.

En la mateixa línia, el president de la Fundació Príncep de Girona, Antoni Esteve ha recordat que “la Fundació treballa per promoure l’emprenedoria entesa com a l’actitud positiva que han de tenir els joves per incorporat i lluitar per les seves il·lusions i construir-se un futur” i, en aquest sentit, ha afirmat que “a banda de les famílies, les escoles són el context més proper a l’alumne des d’on treballar per fomentar aquesta emprenedoria”.

En l’acte s’ha destacat també la necessitat de fomentar les vocacions tecnològiques entre els joves perquè passin a ser creadors d’aquesta societat digital en la que estem immersos.

Robolot 2014. Foto: Eddy Kelele

Unes jornades amb més participants que mai

L’acte d’inauguració s’ha dut a terme al Casal Marià, seu de les jornades d’intercanvi d’experiències sobre robots didàctics per a professors vinguts d’arreu de Catalunya i de diferents indrets de l’Estat Espanyol. La jornada ha estat tot un èxit i, aquest matí, s’han escoltat ponències sobre impressions 3D a les escoles catalanes, projectes de tecnologia i robotització d’Elx, projectes de 3D de Granada o les activitats de divulgació tecnològica que es duen a terme a Andalusia.

També s’ha pogut veure un projecte de Tarragona que consisteix en un robot amb un braç versàtil 3D que és capaç de servir begudes.

De cara a aquesta tarda, entre d’altres projectes, es presentarà un treball dut a terme per l’equip de professors del Robolot. Es tracta d’un conjunt d’eines didàctiques que han de permetre aplicar les anomenades “competències digitals” a primària. Aquests recursos educatius han estat creats per l’equip de professors del Robolot, amb la col•laboració de tècnics d’educació primària i secundària i autors de llibres didàctics sobre la matèria. El projecte ja ha començat a experimentar-se en alguns centres pilot.

Robolot 2014. Foto: Eddy Kelele

El Torín, aparador de la última tecnologia

Paral•lelament a les jornades, la Sala el Torín d’Olot s’ha convertit des d’avui i fins demà en l’escenari de les últimes novetats en tecnologia aplicada a l’educació. Des de primera hora del matí s’han volgut veure demostracions d’impressores 3D i tot tipus de robots construïts per joves, alguns dels quals participants al concurs de demà.
Aquest espai també ha estat l’escollit per veure treballar en directe a drons. L’empresa 3D Tècnics, empresa Garrotxina Líder a nivell nacional en l’ escanejat i replicat en 3D d’elements de gran envergadura, ha estat l’encarregada de fer les demostracions. També s’ha pogut veure un prototipus
gegant d’impressora 3D basada en Hardware i Software lliures, que l’empresa
olotina Innova Didàctic, pionera al sector educatiu del 3D, ha preparat per a l’ocasió.

El Concurs de robots didàctics

De cara a aquesta tarda i demà la Sala el Torín d’Olot acollirà el concurs de robots didàctics. El certamen es dividirà en 6 categories (rastrejadors, mini sumo, lego, mini sumo lego, categoria lliure i robot fora de categoria) en les quals es faran subgrups en funció de l’edat dels participants. En aquesta ocasió competiran més de 300 participants que formaran els més de 114 equips de joves vinguts d’arreu de Catalunya, així com de Màlaga, Segovia , Granada i Gales.