El servei de bus exprés.cat entre Olot i Girona entrarà en funcionament l’1 de juliol

Comparteix-ho amb els teus amics:

Serà la primera línia d’autobús d’altes prestacions que es posarà en marxa a les comarques gironines. La nova línia de bus exprés entre Olot i Girona entrarà en funcionament l’1 de juliol, segons ha avançat aquest matí el director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, en una entrevista a Catalunya Informació. Serà la primera línia d’altes prestacions que s’implanta a les comarques gironines, on n’hi ha previstes sis més. Padrosa ha destacat que aquestes línies relligaran amb les rodalies de Girona i acabaran de conformar tota una xarxa de mobilitat que permetrà potenciar el transport públic a la demarcació. “Les línies exprés.cat estan molt ben valorades pels usuaris així que suposem que a les comarques gironines també n’estaran molt contents”.

La xarxa de bus exprés està configurada per 40 línies interurbanes que són les que concentren una major demanda de viatgers. Concretament transporten anualment 21,32 milions de passatgers, la qual cosa suposa el 40% de la demanda total, amb ocupacions mitjanes de 30 viatgers/expedició. Actualment n’hi ha 8 en funcionament.

La xarxa exprés.cat

El Departament de Territori i Sostenibilitat està desplegant de manera progressiva des de l’octubre de 2012 les línies de bus ràpid. Aquest tipus de xarxa de bus exprés, que ja funciona a altres ciutats com París, Istambul, Hamburg o Nantes, presenta un conjunt d’avantatges respecte les línies convencionals, com ara una reducció notable del temps del trajecte del recorregut, atès que els vehicles assoleixen velocitats comercials més competitives. Així, aprofiten infraestructures com ara carrils bus o prioritats semafòriques en els encreuaments, i compten amb poques parades al llarg del recorregut, per tal d’oferir un servei atractiu a l’usuari, amb millors freqüències de pas, informació en temps real dins i fora dels vehicles i una imatge corporativa comuna.

00124042014

A les comarques gironines estan previstes, a part del Girona-Olot, les següents línies exprés:

· Blanes-Lloret de Mar
· Figueres-Roses
· Girona-Palamós
· Girona-Santa Coloma de Farners
· Girona-Lloret de Mar
· Girona-Torroella de M.-l’Estartit

Les principals característiques de la xarxa exprés. cat són:

Velocitat comercial alta: serveis ràpids entre els municipis.
Informació a l’usuari en temps real, mitjançant pantalles d’informació dinàmica a les principals parades i a les estacions d’autobusos.
Vehicles totalment accessibles.
Més intermodalitat: connexions amb serveis de transport urbà, tren, Metro, Tramvia, altres autobusos interurbans i Bicing.
Premsa gratuïta i wifi a bord.
Imatge diferenciada

La informació a l’usuari és un factor cabdal en la configuració de la xarxa exprés.cat. En aquest sentit, allà on s’implanta es realitza un pla de millora de la informació estàtica mitjançant l’edició d’horaris de butxaca i de cartelleria.

El desplegament de la xarxa de bus ràpid comporta la introducció de millores en la flota de vehicles per garantir la qualitat, comoditat i l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda. Les característiques principals d’aquests vehicles són: 100% adaptats, wifi a bord i premsa gratuïta. Tots estan identificats amb la imatges de la xarxa exprés.cat.

Els corredors que actualment estan en servei són: els que connecten Sabadell, Terrassa, Cerdanyola-UAB, Ripollet amb Barcelona (totes des de l’octubre de 2012); també els municipis de la Vall del Tenes (Parets del Vallès, Lliçà de Vall, Lliçà d’Amunt, Santa Eulàlia de Ronçana i Bigues i Riells, en funcionament des del setembre passat) amb Barcelona; Igualada-Barcelona (primera fase des del juny de l’any passat i segona des d’aquest febrer) i Vilafranca-Barcelona (des d’aquest febrer) amb Barcelona. A la demarcació de Tarragona ja funciona des de fa un mes la línia exprés e1 Tarragona-Torredembarra-El Vendrell. I abans d’acabar el mes entrarà en servei el Valls-Tarragona.

El creixement de la demanda de les línies de bus exprés des de la seva posada en marxa és important. Als corredors on ja funciona hi ha hagut un creixement d’entre el 13% i el 52%. El grau de satisfacció dels usuaris és de 8 punts sobre 10.