Els projectes per desdoblar tota l’N-II a l’Alt Empordà podrien començar al 2016

Comparteix-ho amb els teus amics:

Els projectes per desdoblar l’N-II entre Orriols i la Jonquera es redactaran aquest any i es vol que l’obra comenci al 2016. Així ho ha anunciat el conseller de Territori, Santi Vila, després que ahir representants de la Generalitat i Foment es reunissin per parlar de prioritats en infraestructures. Entre els acords, s’ha decidit incloure no només la duplicació de l’actual calçada sinó també les futures variants de Bàscara i Pont de Molins. Ara bé, la redacció d’aquests dos projectes quedarà per al 2016 perquè farà falta un estudi d’impacte ambiental i es vol buscar consens amb el territori. “La Generalitat no pararà fins que el desdoblament de l’N-II a comarques gironines sigui un fet”, ha dit Vila.

950252
ARXIU ACN Un camió circula per la N-II, al seu pas per Vilademuls.

Nou anunci en el serial que viu l’N-II a les comarques gironines. La situació que viu la carretera a l’Alt Empordà ha estat un dels temes que s’han tractat a la reunió que van mantenir ahir la Generalitat i el Ministeri de Foment. El conseller de Territori, Santi Vila, ha anunciat que aquest 2015 es redactaran tots els projectes que falten per desdoblar l’actual carretera; és a dir, els dels trams que s’estenen entre Orriols i la Jonquera.

L’objectiu és que, d’aquesta manera, les obres puguin començar l’any vinent, malgrat les diverses cites electorals del calendari. Vila ha explicat que, durant la reunió amb Foment, s’ha acordat que també s’incloguin al paquet les variants de Bàscara i Pont de Molins.

Precisament, aquests són els únics llocs on l’actual N-II travessa els municipis i on en caldrà desviar el traçat. Això suposarà que, a diferència de la resta de trams, la redacció del projecte s’endarrereixi fins al 2016. D’entrada perquè farà falta redactar un estudi d’impacte ambiental, i també perquè es vol buscar consens amb el territori sobre el lloc per on haurà de passar la carretera.

Per a la resta de trams, allò que es farà serà duplicar l’actual recorregut de la carretera. És a dir, que s’aprofitarà la traça de l’N-II per posar-hi un nou carril a banda i banda. “La Generalitat no pararà fins que el desdoblament de l’N-II a les comarques gironines sigui un fet”, ha sentenciat Vila. D’aquesta manera, el conseller ha recollit de nou una reivindicació històrica al territori, que ja ha obligat a desviar el trànsit de camions per l’AP-7 amb l’objectiu de reduir la sinistralitat que arrossegava l’N-II.

A l’Alt Empordà és on l’obra de l’N-II va més endarrerida, després que a finals de desembre s’inaugurés el tram Sils-Caldes i les màquines comencessin els treballs previs al Sils-Maçanet. De fet, des de Girona cap al nord, a partir de Vilademuls (on acaba la circumval·lació a quatre carrils de l’AP-7) encara no hi ha ni un sol quilòmetre d’autovia.

El primer tram del nord que es desencallarà serà el Medinyà-Orriols, de 3,6 quilòmetres. Aquí ja s’hi va començar a fer obra, però la retallada en infraestructures aplicada el 2010 per l’aleshores ministre Blanco va deixar el tram empantanegat. El govern estatal del PP ja ha anunciat que els treballs han de començar en breu.