En marxa l’Oficina per a la Reactivació Econòmica de la Garrotxa

Comparteix-ho amb els teus amics:

L’Ajuntament d’Olot i el Consell Comarcal de la Garrotxa, a través de DinàmiG, obren les portes de l’Oficina per la Reactivació Econòmica i de l’Ocupació de la Garrotxa, un punt d’atenció per totes les persones que han vist afectada la seva activitat econòmica per la COVID-19.

Aquest dilluns 26 d’octubre s’ha posat en marxa l’Oficina per a la Reactivació Econòmica de la Garrotxa, que té per objectiu atendre i assessorar a les persones que han vist afectada la seva activitat econòmica per la COVID-19, a més d’impulsar, coordinar, fer seguiment i avaluar les accions establertes en el Pla de Reactivació Econòmica i d’Ocupació d’Olot i la Garrotxa, aprovat pel Ple de l’Ajuntament d’Olot del 18 de juny i en el Ple del Consell Comarcal de la Garrotxa del proper desembre.

L’Oficina respon a la necessitat d’assessorament i gestió de l’impacte que ha provocat la COVID-19 en l’economia i el mercat de treball a la Garrotxa. És una demanda del 57,7% de les 317 empreses que van respondre una enquesta realitzada per DinàmiG entre el 31 de març i 14 d’abril. En aquest qüestionari també es feien paleses les dificultats econòmiques i d’adaptació que han passat les empreses durant el confinament, incorporant el teletreball (57,6%), havent de reduir la plantilla (27%) o fent un ERTO per força major (45,2%).

És per aquestes raons que l’Oficina per la Reactivació Econòmica va dirigida a totes les persones, entitats, institucions i empreses que s’han vist afectades per la COVID-19 des d’un punt de vista de l’activitat econòmica o l’àmbit laboral. Per crear-la, s’han dut a terme dos focus grup, amb mostres representatives del públic a qui està dirigida, que han permès detectar quines necessitats tenen els potencials usuaris i quins serveis ha d’oferir l’oficina.

En el focus grup s’han analitzat dades com l’origen de la necessitat de la creació de l’Oficina per a la Reactivació. També s’han detectat sentiments de por, desconfiança, inestabilitat, decepció i poca esperança entre persones que han quedat a l’atur o que regeixen el seu propi negoci i han vist com la COVID-19 les ha perjudicat econòmicament. Els participants també han coincidit en la necessitat d’unificar en un únic punt la informació sobre les ajudes econòmiques que ofereixen les diferents institucions. Per això creuen que l’Oficina els pot ajudar a aquesta funció així com al fet de disposar d’un enfocament 360 graus personalitzat i empàtic que els permeti tirar endavant i buscar solucions conjuntes.

La seva expectativa envers l’Oficina és rebre assessorament, acompanyament, consell i un enllaç amb l’administració local. També s’espera que funcioni com a connectora entre diferents associacions, que estableixi una xarxa que permeti sinergies entre diferents negocis i persones. S’espera doncs, una resposta creativa per dur idees a la pràctica.