VÍDEO: Commemoració del cinquè aniversari de la tragèdia de Germanwings on tres olotines perdien la vida

Comparteix-ho amb els teus amics:

El matí del 24 de maig de 2015 la catàstrofe aèria de Germanwings sacsejava Europa. Entre les víctimes hi havia les olotines l’Ariadna Falguera, Mireia Serrat i Anna Surribas.

El vol va sortir a les deu del matí de l’Aeroport del Prat, amb destinació Düsseldorf, però quan sobrevolava els Alps francesos, pels volts de quarts de dotze del migdia, desapareixia dels radars. L’avió es va estavellar arrossegant 150 vides, entre passatgers i tripulació.

Entre les víctimes que han agafat l’aparell hi havia, vuit gironins. Eren quatre dones i quatre homes. Pràcticament tots volaven a Düsseldorf per assistir a la fira de referència del sector alimentari Anuga FoodTec, que se celebra a la ciutat veïna de Colònia.

Un dels empresaris que volava amb Germanwings era Carles Milla, el director general de Mimasa. Aquesta empresa, amb seu al polígon de Cornellà del Terri, es dedica a fabricar maquinària de rentat industrial. Al mateix municipi també hi ha una altra firma del sector, Dinox SL, que enviava un directiu a Colònia. Es tracta d’Àngel Montaner, un dels socis i veí d’Amer (Selva), que també ha agafat l’aparell sinistrat de l’aerolínia alemanya.

Al Pla de l’Estany una tercera empresa també havia comprat bitllets amb el vol de Germanwings. Es tracta d’Inoxpa, que fabrica sistemes d’acer per a la indústria alimentària. La seva directora comercial, Mireia Serrat, de 42 anys i veïna d’Olot, i la dona del director general, que viu a Porqueres (Pla de l’Estany) també s’han enlairat des del Prat.

Entre els qui anaven a la fira de Colònia hi havia Anna Sorribas, veïna d’Olot, que treballava en una empresa del sector ubicada al Parc Científic i Tecnològic de la UdG. A l’aparell sinistrat també hi viatjava una altra veïna d’Olot de 33 anys.

Dins la representació empresarial gironina que anava a l’Anuga FoodTec també hi havia un directiu de Jo-Bex-Man SL, de la Cellera de Ter. Aquest empresari, Josep Borrell, era veí d’Anglès.

Per últim, entre les víctimes gironines que viatjaven a l’aparell estavellat als Alps francesos hi havia un jove d’uns 35 anys de Girona, Jordi Motjé. És fill d’un conegut enginyer vinculat a l’Ajuntament de Girona que durant molts anys va ser responsable del parc de la Devesa.

Era el novè vol de la història que acabava amb víctimes mortals amb origen a l’Aeroport del Prat, però a diferència dels altres no va ser un accident, com es va apuntar inicialment. L”accident’ va ser realment un acte deliberat del copilot, l’alemany de 28 anys Andreas Lubitz, segons va desvetllar el fiscal de Marsella dos dies després, el 26 de maig.

Lubitz tenia la voluntat de destruir l’avió i va aprofitar un moment en què es va quedar sol a la cabina, va bloquejar-hi l’accés perquè ningú més pogués entrar per aturar-lo i va fer que la nau comencés a perdre altitud fins a estavellar l’avio. Es dóna la circumstància que Lubitz estava de baixa i en tractament psicològic, però ho va amagar a l’empresa.

El mateix dia que es coneixia la macabra idea del copilot va començar també el llarg i complex aixecament dels cadàvers a la zona dels Alps. Una cinquantena de les víctimes vivien a Catalunya i 67 eren d’origen alemany, entre els quals 16 estudiants d’intercanvi d’un institut de Llinars del Vallès. La repatriació dels cossos no es va fer fins al mes de juny.

VÍDEOS RELACIONATS:

Els supervivents del vol 9525 de Germanwings – Sense ficció

Homenatge de record de la de la tragèdia de Germanwings a Olot – 2015