Es crearà un distintiu per als restaurants que ofereixin fruita fresca en tots els àpats

Comparteix-ho amb els teus amics:

El consum habitual de fruita i verdura s’associa a la prevenció del risc coronari, el càncer colorectal, el sobrepès i la diabetis, entre d’altres afeccions. L’acció implica els departaments de Salut, Agricultura i Empresa i Ocupació, en coordinació amb els productors i els distribuïdors de fruita

fruita

El Secretari de Salut Pública, Antoni Mateu, ha presentat avui, en el marc de la fira Alimentària, la campanya “fruita fresca en tots els àpats a bars i restaurants” emmarcada en les actuacions prioritàries establertes en el Pla Interdepartamental de Salut Pública (PINSAP). L’acció es planteja per incentivar el consum de la fruita fresca, un producte que forma part de la dieta mediterrània i que és clau per assolir una alimentació saludable.

Es calcula que aproximadament un terç de la població menja fora de casa entre 1 i 3 cops per setmana, i que només arriba a menjar el mínim de 5 peces de fruita o verdura recomanades diàriament l’11,8% de la població. Aquesta és la motivació principal de la campanya, que té en compte la capacitat productiva del país, així com també l’àmplia cadena de distribució i la xarxa de restauració de què disposa Catalunya. L’objectiu, doncs, és que els bars i restaurants del país ofereixin fruita fresca i fàcil de prendre en tots els àpats.

En el decurs de les pròximes setmanes es presentarà una marca vinculada al PINSAP per identificar els establiments adherits a la iniciativa, que promourà el consum de fruita fresca, variada, de qualitat, estacional i de proximitat, presentada d’una manera còmoda als consumidors.