Espuña vol consolidar el mercat nord-americà i el canadenc

Arxiu ACN: Una treballadora de la fàbrica d'Espuña d'Olot.
Comparteix-ho amb els teus amics:

L’empresa d’embotits d’Olot aposta per consolidar el mercat nord-americà i el canadenc

Espuña ha fet un pas més en l’expansió al mercat americà i ha adquirit el 80,1% del capital social de l’empresa espanyola Pata Negra Jan S.L, segons ha informat en un comunicat. El juny de l’any passat va anunciar la compra del 19,9% del capital social d’aquesta firma, que era propietària de l’americana Pata Negra LLC. Amb aquesta operació, Espuña passa a tenir el 100% del capital social.

Arxiu ACN: Una treballadora de la fàbrica d'Espuña d'Olot.
Arxiu ACN: Una treballadora de la fàbrica d’Espuña d’Olot.

Fins ara Pata Negra només produïa xoriço però aviat oferirà també fuet, llonganissa o salami fabricats als EUA. D’altra banda, Espuña també importarà pernils directament des d’Espanya el que permetrà als establiments nord-americans comercialitzar aquests productes a mitjans de 2016. D’aquesta manera l’empresa olotina segueix avançant per aconseguir, en un termini de tres anys, el 60% dels seus ingressos en el mercat internacional.

Invertir 1,5 MEUR per ampliar la planta d’EUA

Aquest 2016, Espuña invertirà 1,5 MEUR a la planta de producció que Pata Negra té als EUA. Es vol ampliar les instal·lacions i passar de tenir els 1.800 m² actuals a 2.520 m² per poder doblar la producció a fàbrica. També es passarà de tenir 3 assecadors a 6 i s’instal·larà una línia de llescats d’alt rendiment per laminar tant el producte fabricat a Bloversville –xoriço i llonganissa- com els pernils procedents d’Espanya. Aquesta primera ampliació finalitzarà abans del setembre d’enguany.

Segons Xavier Espuña, gerent d’Esteban Espuña, “el potencial del mercat americà és enorme; en un radi de 500 km al voltant de la nostra fàbrica americana ja es concentren prop de 120 milions d’habitants”. Es tracta, segons diu, d’un “públic exigent” interessat en productes de xarcuteria tradicional i de “molta alta qualitat”.

Aposta pels ‘snacks’ als EUA

Durant la segona fase d’ampliació de la planta americana, Espuña preveu iniciar el desenvolupament de nous productes carnis d’alta qualitat com “snacks”, un concepte molt popular als Estats Units i un mercat que, tot i que molt ampli i competitiu, segueix estant en creixement.

Espuña neix l’any 1947 a Olot (Girona) com a fabricant d’embotits. Des de llavors, ha ampliat la seva gamma de productes i actualment està present al mercat nacional i internacional. Les exportacions suposen un 49% de la facturació total de l’empresa amb la venda a més de 45 països del món. Els seus principals mercats són França, Regne Unit, Alemanya i Portugal.

La seva aposta per la innovació ha estat reconeguda per set premis al “Producte de l’Any” durant 5 anys consecutius amb els seus ‘Cañitas’, ‘Tapes al Minut’ i ‘Talls de Pernil’ en Envàs ZIP.