Exigeixen que la variant d’Olot sigui de dos carrils per banda, i no es descarta emprendre accions legals perquè sigui així

Comparteix-ho amb els teus amics:

Després que el secretari general de Mobilitat i Territori, Isidre Gavin, presentes la intenció per part del Govern de la Generalitat, de desenvolupar la variant d’Olot en tots els seus trams reduint el seu disseny a 1+1 carrils.

Diversos sectors empresarials i associacions d’Olot i Garrotxa s’oposen al traçat de la variant en el seu nou disseny d’1+1 (un carril per banda), i volen que es rectifiqui en tots els seus trams a 2+2 (dos carrils per banda) i es reserven el dret d’emprendre qualsevol acció administrativa i judicial necessària perquè el projecte de la variant d’Olot, en tot el seu traçat, es desenvolupi segons el consens acordat per tots els membres de la Comissió de la Variant d’Olot, així com, pel projecte constructiu aprovat pel tram Les Preses-Olot i estudi informatiu proposat a al·legacions, que en tot moment ha previst el seu desenvolupament amb el disseny de 2 + 2 carrils. El col·lectiu manifesta que un traçat d’1+1 no resoldrà la congestió de mobilitat, ni urbana, ni interurbana actual i futura.

Consideracions dels signants del manifest:

  • Considerem un risc de seguretat que el túnel de La Pinya previst sigui d’1+1 carrils.
  • Considerem que aquest 1+1 carrils produirà una congestió a la zona industrial i els seus enllaços, pel pas de camions que pot afectar els veïns de l’Hostal del Sol i pot tenir conseqüències ambientals negatives.
  • Considerem que no hi ha cap justificació tècnica que pugui argumentar el canvi de criteri proposat pel Govern de la Generalitat, ans el contrari, que el canvi proposat no compleix els criteris tècnics segons que s’ha de dissenyar una infraestructura d’aquest tipus.
  • Considerem que el canvi de projecte eternitzarà l’execució d’un projecte que avui resulta urgent i necessari, i que ja arriba massa tard.

Els signats d’aquest tercer manifest a favor de la Variant Preses són  (ASETRANS, Associació derivats del Ciment, Associació de d’Olot les i Comerciants d’Olot, Associació Joves Empresaris de la Garrotxa, Cambra de Comerç de Girona, Federació d’Associacions d’Olot, Federació d’Organitzacions de Veïns empresarials de Girona, Gremi d’Àrids de Catalunya, PIMEC, Unió Intersectorial d’Empresaris de la Garrotxa i *Plataforma Les Preses (*sense compartir mesures que puguin allargar la situació actual de asfixia als veïns i al trànsit que s’ha de suportar).

Comparteix-ho amb els teus amics: