OPINIÓ: Fa uns vuit anys, el comerç d’Olot va declinar la idea de crear una web d’un estil d’Amazon per realitzar compres o encàrrecs per internet

Comparteix-ho amb els teus amics:

Fa uns vuit anys, el comerç d’Olot va declinar la idea de crear una web d’un estil d’Amazon per realitzar compres o encàrrecs per internet

Fa uns vuit anys, dues empreses varen tenir una reunió amb l’associació de comerciant d’Olot, per si volien entrar en el món de les vendes per internet, oferir ofertes, productes, etc., etc. La idea bàsica era la creació d’una web semblant d’Amazon (en aquells moments ja hi havia una de mostra feta), però en l’àmbit local. En aquesta web podies veure ofertes i comprar o encarregar productes. La mateixa botiga podia introduir els seus productes i ofertes, o deixar que l’empresa que gestionava la web o fes tot. Tot plegat amb unes quotes mensuals. L’associació en aquells moments varen dir que els agradava la idea, però que no volien pagar res… Ara tot són presses i lamentacions.

El problema general que hi ha a Olot, és que encara estem a l’edat de pedra i es practica molt la demagògia i el conservadorisme. La part de promoció que es fa tant per part dels comerciants i l’ajuntament són pobres, i sempre basats en les mateixes fórmules de sempre que no resolen res. No hi ha propostes clares. Només fer activitats i activitats per atreure la gent al centre, res més. No hi ha cap estratègia «real» i constant per atreure clients.

Empresaris locals també varen oferir fa cosa d’uns 5 o 6 anys a l’Ajuntament d’Olot un projecte d’instal·lació de pantalles gegants o monòlits informatius digitals (pantalles de vídeo) per substituir els actuals «tendals» informatius fixes que hi ha per la ciutat, i fer-ho tot més dinàmic i atractiu visualment, i sobre tot actualitzat al dia. Està clar que l’ajuntament prefereix pagar abans els costos de manteniment dels mitjans locals com Olot Televisió, que invertir en estratègies de màrqueting per dinamitzar el centre comercial i la cultura de la ciutat.

Mentrestant tothom marxa a comprar fora. No és d’estranyar que sempre que hi ha concursos o sortejos a l’Espai Gironès, sempre hi ha participants i guanyadors de la Garrotxa. O tenim molta sort, o és que hi va molta gent….

Declaracions desafortunades de l’alcalde

Que l’alcalde d’Olot digui que «serà mal vist, no comprar a les botigues de proximitat». Crec que està molt fora de lloc. Estic segur que si la gent tingués el sou de 3.000 euros mensuals que té l’alcalde compraria més al comerç local i de proximitat. Però ens hem d’agafar a la realitat, la majoria de gent té sous baixos i han de tirar molt de supermercats. Aquest és el dia a dia. Cadascú compra on arriba la butxaca, no hi ha més.

Article d’opinió de: Rafel Reina