Flamengi es consolida en la seva tercera edició com el festival de referència del flamenc català a Girona

Comparteix-ho amb els teus amics:

El doble d’activitats de l’habitual i un gran increment de públic han estat les claus de l’èxit del FlamenGi 2021

Anna Colom, La Chana, José de Los Camarones, José Maldonado i Lorena Oliva han estat alguns dels caps de cartell de la tercera edició del FlamenGi, que tanca amb un 90% d’ocupació

La tercera edició del FlamenGi, celebrat del 12 al 25 de novembre, l’ha consolidat com el festival de referència del flamenc català a Girona. També com a una de les noves propostes culturals de les comarques gironines a tenir en compte. El doble d’activitats i l’increment de públic s’ha materialitzat en les 1.500 persones que ha acollit aquest certamen, que enguany comptava amb grans caps de cartell i propostes per a tots els públics.

FlamenGi 2021 ha gaudit d’una programació ambiciosa i molt diversa. El públic ha pogut escoltar des del cante actual d’Anna Colom al tradicional de José de los Camarones, la dansa de Lorena Oliva, José Maldonado, Karen Lugo, el Tablao Cordobés o Gema Amaya, parenta de la mítica Carmen Amaya. També ha estat un èxit el FlamenGi més pedagògic, que s’ha centrat en diverses masterclass de ball, guitarra, cajón i cante i amb l’activitat “Flamenc a les escoles” de Susana Subirana programada a les escoles de la Girona Est.

Altres punts d’interès han estat l’exposició fotogràfica “Romi” de Jacques Léonard dedicada a la dona gitana, així com diverses activitats de caire familiar i social amb molt bona rebuda. Va ser inolvidable la jornada que es va fer en col·laboració amb els germans Roca a la Plaça Germans Sàbat del barri de Taialà i que va comptar amb nous talents del flamenc i el testimoni de la mítica bailaora La Chana.

Noemí Osorio, directora del FlamenGi i activista pel flamenc fet a Catalunya, valora molt positivament la rebuda d’aquesta edició, que ha fet un pas endavant en totes les seves vessants: la pedagògica, la social i l’artística.

La resposta del públic ha estat molt bona. El festival ha penjat el cartell de Sold Out a diversos espectacles i activitats i ha arribat a un 90% d’ocupació a tota la resta. Es reafirma així la importància cabdal d’una proposta com el FlamenGi a Girona. Un festival nascut al carrer, amb la mirada posada a la gent dels barris, i amb una programació accessible i participativa que busca arribar a tots els racons i públics. Tot per donar a conèixer l’art que li dona sentit: El flamenc.