Foment es compromet a “acordar plenament” amb la Vall de Bianya el traçat de la variant d’Olot

Comparteix-ho amb els teus amics:

El Ministeri de Foment s’ha compromès a consensuar i a “acordar plenament” amb els municipis afectats el traçat final de la variant d’Olot. El projecte va sortir a informació pública el 27 de desembre de l’any passat a través de la publicació al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). El recorregut projectat ha aixecat malestar al territori perquè afecta un tram d’alt valor agrícola i ambiental de la Vall de Bianya, que proposa com a alternativa mantenir la carretera actual fent-hi “les millores necessàries”. El secretari general d’Infraestructures s’ha reunit amb la Generalitat i els ajuntaments afectats i ha assegurat que definirà el traçat final tenint en compte el contingut de les al·legacions.

varian

La variant d’Olot és un projecte llargament reivindicat a la Garrotxa. Aquesta infraestructura ha de servir per descongestionar el trànsit que creua la capital i, alhora, millorar la connexió de la comarca amb Osona, l’Alt Empordà i el Ripollès. Segons càlculs tècnics, la meitat dels 40.000 vehicles que travessen la ciutat utilitzarien la variant.

La publicació dels estudis informatius per part del Ministeri de Foment, però, ha aixecat polseguera perquè la nova carretera discorre “pel corredor natural de la Vall de Bianya” en paral·lel al traçat de l’actual. L’ajuntament afectat ha rebut el suport de tota la comarca a l’hora de defensar l’anomenada “alternativa zero” que proposa “disgregar” els dos projectes per poder construir quan més aviat millor la variant d’Olot però deixant per més endavant el tram que passa per la Vall de Bianya.

VEURE ARXIU EN PDF DEL PROJECTE

Vídeo de presentació de la variant d’Olot (16.01.2015)
[vimeo url=”https://vimeo.com/116959466″ width=”560″ height=”315″]

Aquest dilluns, el secretari general d’Infraestructures s’ha reunit amb la Generalitat i els ajuntaments afectats per abordar el traçat futur de la carretera N-260 entre Olot i l’enllaç amb la carretera C-38. Segons informen en un comunicat, Foment ha detallat que un cop analitzin les al·legacions formulades per part d’administracions, organismes i particular escolliran l’alternativa que “respongui millor a l’interès general dels ciutadans”.

A més, s’ha compromès a definir el traçat de forma consensuada i plenament acordada amb els ajuntaments i institucions afectats. Foment recorda que el projecte té com a objectiu final millorar la funcionalitat de l’Eix Pirinenc.

Madrid (ACN)