Germanwing: Un any de la tragèdia

Comparteix-ho amb els teus amics:

El mati del 24 de maig de 2015 la catàstrofe aèria de Germanwings sacsejava Europa. El vol va sortir a les deu del matí de l’Aeroport del Prat, amb destinació Düsseldorf, però quan sobrevolava els Alps francesos, pels volts de quarts de dotze del migdia, desapareixia dels radars. L’avió es va estavellar arrossegant 150 vides, entre passatgers i tripulació.

monolit

Era el novè vol de la història que acabava amb víctimes mortals amb origen a l’Aeroport del Prat, però a diferència dels altres no va ser un accident, com es va apuntar inicialment. L”accident’ va ser realment un acte deliberat del copilot, l’alemany de 28 anys Andreas Lubitz, segons va desvetllar el fiscal de Marsella dos dies després, el 26 de maig.

Lubitz tenia la voluntat de destruir l’avió i va aprofitar un moment en què es va quedar sol a la cabina, va bloquejar-hi l’accés perquè ningú més pogués entrar per aturar-lo i va fer que la nau comencés a perdre altitud fins a estavellar l’avio. Es dóna la circumstància que Lubitz estava de baixa i en tractament psicològic, però ho va amagar a l’empresa.

El mateix dia que es coneixia la macabra idea del copilot va començar també el llarg i complex aixecament dels cadàvers a la zona dels Alps. Una cinquantena de les víctimes vivien a Catalunya i 67 eren d’origen alemany, entre els quals 16 estudiants d’intercanvi d’un institut de Llinars del Vallès. La repatriació dels cossos no es va fer fins al mes de juny.

Fa dues setmanes, un informe de l’Oficina d’Investigacions i Anàlisis per a la Seguretat de l’Aviació Civil a França (BEA) corroborava la versió dels fets i recomanava que es pugui trencar el secret mèdic en casos de pilots amb problemes psicològics, un apunt que els familiars de les víctimes eleven a la categoria d’exigència per garantir la seguretat aèria i de la ciutadania.

VÍDEOS RELACIONAT:

VÍDEO: Olot dedica un emotiu acte de record a l’Ariadna Falguera, Mireia Serrat i Anna Surribas

https://vimeo.com/125407417