Govern i Ajuntament plantegen dues alternatives a la variant de Llambilles amb l’objectiu de començar obres el 2017

ACN En el mapa, de color groc, es marca el traçat de l'opció de fer una variant periurbana per l'est del poble. Aquesta és la solució proposada per l'ajuntament.
Comparteix-ho amb els teus amics:

Territori i Sostenibilitat i l’Ajuntament de Llambilles estudiaran dues alternatives a la variant inicialment plantejada a l’oest del municipi. El projecte va quedar aparcat per falta de consens. Ara, les dues parts han reprès les negociacions i sobre la taula hi ha dues opcions. Una passa per fer una variant per l’est de la població -molt a prop del nucli urbà- que comporta la construcció de dues rotondes. L’altra consisteix en millorar l’actual traçat de la C-65 per construir dos passos inferiors (un per a vehicles i un altre per a vianants) que eliminarien el semàfor que, sobretot a l’estiu, crea retencions. Els veïns podran votar l’opció que més els agradi i l’objectiu és començar obres el 2017.

ACN En el mapa, de color groc, es marca el traçat de l'opció de fer una variant periurbana per l'est del poble. Aquesta és la solució proposada per l'ajuntament.
ACN En el mapa, de color groc, es marca el traçat de l’opció de fer una variant periurbana per l’est del poble. Aquesta és la solució proposada per l’ajuntament.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha explicat que l’opció plantejada fa anys de fer una “macrovariant” per l’oest del municipi ha quedat “descartada definitivament”. La C-65 travessa aquest poble del Gironès per on , diàriament, hi passen uns 24.000 vehicles. A més, el fet que hi hagi un semàfor a l’entrada del poble fa que, al pic de l’estiu, hi hagi retencions ja que aquesta és la carretera que connecta amb la Costa Brava centre.

L’alternativa plantejada anys enrere va xocar amb l’oposició del territori perquè afectava uns masos de la zona nord i es va considerar que tenia massa impacte a la zona. Vila ha dit que les reserves de terreny que s’havien fet llavors s’aixequen i aquests solars quedaran alliberats. Ara, ajuntament i Generalitat han tornat a posar fil a l’agulla i cadascú ha aportat una proposta per poder resoldre els problemes de fluïdesa i seguretat de la carretera.

Sobre la taula hi ha dues opcions que ara caldrà detallar a través de la redacció de l’estudi informatiu. La primera, plantejada pel consistori, consisteix en una variant que en aquesta ocasió discorreria per l’est i paral·lela a la C-65. Caldria construir dues noves rotondes i l’actuació es complementa amb un ramal pel nord-oest per tal de connectar amb el vial municipal cap a Fornells de la Selva per evitar que els camions passin per la zona urbana.

L’altra opció, plantejada pel departament, suposa millorar la C-65 conservant el mateix traçat. Es planteja fer dos passos inferiors -un per a vianants i un per a vehicles- que suposarien eliminar el polèmic semàfor.

Consultar els veïns

L’alcalde, Josep Maria Vidal, ha explicat que no volen prendre la decisió des de l’ajuntament sinó que obriran un procés participatiu per consultar als veïns quina opció veuen millor. “Creiem que és un tema prou important perquè tothom hi pugui dir la seva i no sigui el plenari qui decideixi”, ha manifestat. Una opció que el conseller Vila ha beneït: “El fet de consultar el poble els honora, és propi d’una política moderna”, ha manifestat.

Tant l’alcalde com el conseller han assegurat que caldrà estudiar les dues opcions i que, fins i tot, les dues alternatives poden acabar confluint en una tercera opció que sigui una síntesi de les mateixes. L’objectiu és poder redactar el projecte constructiu l’any vinent i iniciar obres el 2017.

Llambilles (ACN)