Isidre Gavín a No és un vial: «avui és un dia bó per la Variant d’Olot»

Comparteix-ho amb els teus amics:

Isidre Gavín a No és un vial: «avui és un dia bó per la Variant d’Olot»

Plataforma No és un vial, és un carrer! – «Avui és un dia bo per la Variant d’Olot», deia Isidre Gavín en encetar la reunió privada amb la Plataforma No és un vial, és un carrer!, una trobada duta a terme a Olot, complint la promesa feta per ell i Xavier Flores fa uns mesos, de tornar-nos la visita que vam fer a la seu del Departament, a Barcelona. «Tenim prevista l’exposició pública del tram de l’Hostal del Sol al setembre, creiem que amb garanties de consens, i per tant al novembre ens comprometem a encarregar el projecte constructiu. I farem que aquest s’inclogui en l’ajut al pla de reactivació econòmica que vindrà d’Europa arran de la Covid 19».

La feina de pressió de la nostra plataforma està donant doncs els seus fruits, i el mateix Territori i Sostenibilitat ho reconeix en afirmar que «a través vostre vam tenir clarament la percepció del neguit de la gent per solucionar el problema del trànsit d’Olot. Actualment, podem dir que l’estudi informatiu del tram est està acabat i amb 4 alternatives, el de les al·legacions de la Variant de Les Preses també, i a més com sabeu hem posat en marxa un estudi de la qualitat de l’aire del qual aviat en coneixerem els resultats».

Amb aquestes notícies i la seva insistència a assegurar que «es tracta d’un projecte prioritari per nosaltres, al qual dediquem molts esforços», tant ell com Flores ens deixaven clar que aquest cop sí la Generalitat ha posat la directa per fer rutllar les diferents fases necessàries per a la resolució del gran problema viari de la nostra ciutat, de la comarca, i de tot Girona.

I vistes totes, com deia un dels nostres veïns de més edat, també es confirma que els ciutadans havíem anat molt enganyats per les administracions anteriors quant a treballs i terminis. Algunes eren simplement al punt zero, i no ha estat fins a la nostra aparició, la implicació d’un equip municipal amb ganes de veritat de resoldre l’atzucac, i uns representants de Territori conscienciats i que van per feina, que s’ha posat fil a l’agulla per avançar. «Amb les eines per fer els projectes constructius, preveiem licitar-los l’any vinent», deia Gavin, i l’alcalde Berga reblava: «Segueixo amb la idea que les màquines puguin entrar a treballar durant el 2022».

Això voldria dir que en el millor dels escenaris hi ha per davant encara uns quants anys de patir penes en clau de trànsit pesant, motiu pel qual hem aprofitat per anunciar, tant als representants municipals com als del consistori, la nostra intenció de sol·licitar restriccions a la circulació de determinats vehicles dins el nucli urbà, del qual no cal recordar que el nostre carrer en forma plenament part.

Info: Plataforma No és un vial, és un carrer!

Foto: imatge previa a la reunió