La campanya #joregalotalentlocal aposta pels regals locals i de proximitat per aquest Nadal

Comparteix-ho amb els teus amics:

Més de 100 marques, botigues i Markets de Nadal s’uneixen en aquesta campanya de visibilitat. 

L’objectiu és reivindicar el col·lectiu de petits creadors i convertir-lo en una alternativa real i de proximitat a l’hora de comprar els regals de Nadal.

En una societat cada vegada més conscienciada i més disposada a comprar aliments de quilòmetre 0 i no fer servir bosses de plàstic per tal de cuidar del planeta, encara hi ha una assignatura pendent per tal de millorar el consum: els regals de Nadal. I és que en l’època més consumista de l’any són molts els que es deixen endur per les dinàmiques de consum massiu que impulsen les grans cadenes a l’hora de triar els regals per a família i amics. Qui més qui menys acabarà comprant els tradicionals pijama o mitjons a les multinacionals de fast fashion de sempre per sortir del pas. És una opció ràpida i fàcil, però no és l’única. Existeix una alternativa de proximitat per a tots aquells que, aquest any, prefereixen viure un Nadal conscient i regalar productes de proximitat: #joregalotalentlocal.

Aquesta iniciativa busca promoure el col·lectiu de petits creadors que elaboren productes de forma artesanal, local i a petita escala amb l’objectiu de convertir-lo en una alternativa real i de proximitat als regals que proposen les grans cadenes. Més de 100 marques s’han unit sota aquesta mateixa etiqueta per tal de fer-se veure i explicar als consumidors que aquest Nadal apostin pel talent local a l’hora de regalar a família i amics. Així doncs, #joregalotalentlocal ofereix al consumidor productes fets a mà, de proximitat i a petita escala elaborats per creadors que treballen amb proveïdors locals, afavorint el comerç de proximitat i fomentant l’economia del territori. Totes les marques que formen part de la iniciativa han passat per un procés de selecció, que garanteix la qualitat dels seus productes, dels processos de producció i dels materials que fan servir a l’hora d’elaborar-los.

Totes les marques que formen part d’aquesta iniciativa venen els seus productes a través de la xarxa, ja sigui amb la seva pròpia web o bé amb una botiga online. També hi ha botigues físiques i fires especialitzades en aquest tipus de productes que s’han sumat a la iniciativa i a les quals el consumidor pot anar si vol veure en directe els productes abans de comprar-los.

Entre les marques que s’han adherit a la campanya destaquen la firma de joieria feta a La Garrotxa, Fauna y Flora, les bosses amb història de Numon de Reus, fetes a partir de vells teixits de casa, o Rollitoasí, amb les seves motxilles d’estil retro, entre d’altres. Totes elles acumulen milers de seguidors a Instagram. Però també hi ha propostes de Galícia, el País Basc, Andalusia o Madrid, per exemple.

Però a banda d’oferir una alternativa als regals tradicionals, aquesta campanya col·lectiva també busca interpel·lar directament els consumidors i fer-los reflexionar sobre el tipus de consum que practiquen a l’hora de fer els regals de Nadal. També explicar-los com d’important és el seu compromís, si es vol canviar el sistema de consum massiu actual, que tantes desigualtats genera a l’altra punta del món, per un altre de més sostenible i local. I és que comprar els regals de Nadal als creadors de #joregalotalentlocal ­–més enllà de regalar productes únics, originals i amb ànima­– té una sèrie de beneficis socials com ara potenciar l’economia circular, afavorir el comerç de proximitat, mantenir viu el teixit industrial del territori i recolzar els projectes d’emprenedoria d’aquestes marques.

Aquesta iniciativa va néixer a finals de 2018 a Instagram i en només tres mesos es va convertir en viral amb més de 10.000 publicacions amb les etiquetes #joregalotalentlocal i #yoregalotalentolocal. Actualment, ja n’acumulen prop de 20.000. Al darrere d’aquesta acció col·lectiva hi ha la periodista Vanesa Carrasquilla, especialitzada en el sector de les petites marques i creadors locals. Des del 2012 treballa per visibilitzar aquest col·lectiu des de diferents projectes com el We Love Cats Market, el mercat solidari handmade a favor dels gats abandonats de Barcelona, el ja desaparegut The Crafty Days, el primer diari en català d’informació handmade i craft, o, actualment, des de la seva agència de comunicació.