La càrnia banyolina Carns Trias celebra 25 anys amb un creixement del 60% en l’últim decenni tot i la crisi

Comparteix-ho amb els teus amics:

L’empresa càrnia banyolina Carns Trias commemora ara el seu vint-i-cinquè aniversari i ho fa amb un creixement continuat en la facturació tot i la crisi econòmica i obrint noves vies de distribució. En els últims deu anys la facturació ha crescut de manera sostinguda un 61%. Pel que fa el nombre de treballadors també s’ha doblat en els últims anys arribant ara a la vintena. Des de l’empresa asseguren que un dels motius pels quals l’empresa ha fet aquest creixement es deu al treball acurat i a mida. Carns Trias distribueix la carn a més de 250 clients d’arreu amb un producte personalitzat per a cada un.

carnica

Els propietaris de la companyia han obert aquest any noves vies de comercialització dels seus productes, tots de la màxima qualitat. Des de finals de l’any passat han posat en marxa un servei de venda on line, i han accentuat la seva presència a les xarxes socials, amb l’objectiu d’arribar a nous sectors de mercat i per afavorir que els clients puguin comprar els productes qualsevol dia, hora i lloc. Per tal d’acostar l’experiència de compra a Internet amb la física, el web permet els usuaris triar com volen la carn tallada i per a quina mena de cocció, entre d’altres. A hores d’ara, la nova web de la firma permet escollir entre 180 productes de tota mena (carn fresca, plats cuinats, elaborats, embotits…).

Tot i fer el salt a la compra virtual, Carns Trias continua apostant per mantenir el caire de negoci de proximitat i de màxima qualitat i amb el servei professional. Des de l’empresa asseguren “El nostre objectiu és mantenir la qualitat que ens caracteritza i no pas augmentar exageradament els clients i les vendes a canvi de renunciar a la qualitat”. Aquesta filosofia s’aplica tant en la venda minorista com en la destinada a restaurants, hotels i carnisseries.

Carns Trias disposa d’una carnisseria i cash de carns a Banyoles –l’any 2000 quan la van obrir van ser pioners a les comarques de Girona- i d’una sala d’especejament. En total atén més de 250 clients de les comarques gironines, el Maresme, el Barcelonès i Barcelona ciutat, el 70 per cent dels quals disposen d’un servei de subministrament diari, per tal que els productes de les comandes mantinguin la màxima frescor i, per tant, totes les seves qualitats alimentàries. Els clients són de sectors tan diversos com carnisseries, empreses de càtering, hospitals, escoles i hotels, entre altres. El 2009 la sala d’especejament va rebre l’homologació com a sala d’especejament ecològica. També va ser la primera de la demarcació de Girona en rebre el distintiu de mans del registre d’Operadors del Consell Català de la Producció Agrària Ecològica (CCPAE).

L’aposta pels productes de quilòmetre zero va portar Carns Trias a incorporar el 2003 la marca BONXAI® com a pròpia. BONXAI® aplega xais de ramats criats per productors de la zona del Pla de l’Estany. Tots els productes que comercialitza Carns Trias són de ramaders i pagesos del Pla de l’Estany o de la demarcació de Girona. A excepció dels productes arrebossats i adobats, Carns Trias minimitza el gluten i la lactosa en tots els seus elaborats.

Fets a si mateixos

Els orígens de Carns Trias són modests. El 1989 Miquel Trias enceta el negoci tot sol, distribuint carn fresca de porc, xai i vedella per a carnissers, restaurants i hotels de les demarcacions de Girona i Barcelona. El 1992 el negoci, ubicat al principi al municipi de Porqueres (Pla de l’Estany), s’amplia i es crea una carnisseria i un obrador que seran els inicis de la producció d’elaborats i de l’especejament de carn. Finalment el 1997 es constitueix l’empresa CARNS TRIAS, SL i el 2002 el negoci es trasllada a Banyoles on s’amplien notablement les instal·lacions, cosa que permet construir una sala d’especejament i una carnisseria/cash de carn modernitzada i homologada d’acord a la legislació europea.

Mantenir la qualitat dels seus productes i la professionalitat en el servei és un dels principals objectius pel futur de l’empresa banyolina.