La CUP Olot presentarà una moció per a l’ampliació d’espais pels vianants i per a la creació de carrils per vehicles de mobilitat personal (VMP)

Comparteix-ho amb els teus amics:

La CUP Olot presentarà aquest mes de maig, una moció per a l’ampliació d’espais pels vianants i per a la creació de carrils per vehicles de mobilitat personal (VMP) com a estratègia de mobilitat en el post confinament de la covid-19

Foto: Vehicles de mobilitat personal (VMP) – Ajunt. Barcelona

CUP Olot – Des de la CUP Olot fa temps que estem treballant en la línia d’una ciutat moderna i ecològica, on no hi tinguin cabuda les emissions de CO2, sense saber que arribaria una situació d’emergència que ens obligaria a accelerar els plans i adaptar-los a la nova realitat.

Per això ens vam posar a treballar en una proposta que permetés trencar amb la situació actual, és a dir, un primer pas cap a un nou model de ciutat que, en l’àmbit de la Mobilitat, el programa electoral “decidimOlot”, ja recull els principals punts de partida.

En aquests darrers mesos de confinament i sense circulació a carreteres i ciutats, hem vist gran quantitat de xifres, dades i estudis de tot tipus que han tingut l’oportunitat d’analitzar el planeta sense l’impacte diari de la nostra mobilitat personal. I els resultats d’aquestes anàlisi ofereixen dades contundents sobre l’anterior activitat.
Per altra banda, amb les noves capacitats d’ocupació que s’albiren, es parla reduir entre un 30% i un 50% d’ocupació real en les unitats de transport, els operadors de transport públic pronostiquen una saturació dels serveis que farà impossible mantenir la distància de seguretat física entre passatgers. Un estudi del RACE diu que un 25% de la gent que abans es desplaçava a peu o amb transport públic per anar a la feina, farà servir el cotxe quan s’acabi el confinament a fi d’evitar aquest contacte tant proper.

A la vegada, en aquest context de pandèmia global que ens trobem, desencadenat pel COVID-19 ja conegut per tothom, sabem que la protecció individual es basa en evitar contactes personals de proximitat i mantenir distàncies mínimes de seguretat, entre altres. També sabem que la mobilitat és imprescindible per l’activitat econòmica de la nostra ciutat i comarca i que, a vegades, mantenir aquestes distàncies en segons quins entorns és complicat i això fa que els mitjans habituals es tornin de risc elevat.

Per aquests motius exposats i d’altres de caire ecològic i mediambientals, cal considerar cada dia amb més força la bicicleta amb totes les seves prestacions i els vehicles de mobilitat personal (VMP), com a mitjans de transport imprescindibles en l’acompanyament a la sortida del confinament, i com una opció prioritària amb baix risc de contagi de cara a recuperar una mobilitat que eviti la propagació i els rebrots de la COVID-19. I també, com a elements determinants que contribueixin en positiu a l’emergència climàtica, amb els canvis i adaptacions que això pugui suposar a la ciutadania, i la seva contribució al desescalament del col•lapse climàtic que ja tenim anunciat.

Amb aquestes consideracions prèvies, la CUP Olot presentarà una Moció en el proper Ple Municipal d’aquest 20 de maig de 2020, proposant arribar a uns ACORDS que creiem fàcilment gestionables i econòmicament sostenibles per a la ciutat d’Olot.

Aquesta Moció recull el treball elaborat en els darrers mesos, així com propostes concretes, plànols de situació de primeres actuacions i l’argumentari basat en els estudis que hem tingut accés. VEURE PROPOSTES AQUÍ.

Info: CUP Olot