La CUP Olot vol fer millores en el funcionament del servei d’urgències de l’Hospital d’Olot

Comparteix-ho amb els teus amics:

La CUP Olot vol fer millores en el funcionament del servei d’urgències de l’Hospital d’Olot

La CUP Olot desprès d’uns mesos de treball ha detectat mancances i demandes dels professionals d’urgències de l’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa i davant d’això aquest mes presenta una moció per la millora del funcionament d’urgències, instant a la gerència a atendre les reclamacions del personal sanitari d’urgències a través de la creació d’una taula de seguiment formada per la patronal, els representats dels treballadors i els mateixos professionals.

Aquest any farà 5 anys de la inauguració del nou hospital. Aquest fet ha aportat moltes millores en qualitat per als usuaris i la implantació de nous serveis; però no tot són bones notícies. El servei d’urgències no ha evolucionat com s’esperaria.

En els darrers anys, s’ha passat d’atendre uns 70 pacients diaris (dades de 2010) a uns 110 pacients, un increment de gairebé un 50%. Aquest augment però, no s’ha reflectit, en un augment de personal. Aquesta, juntament amb altres mesures que reclama el personal mèdic i d’infermeria són ignorades per la gerència, i la seva resolució podria comportar un seguit de millores en l’atenció a l’usuari.

Darrerament podem trobar a les xarxes socials moltes i reiterades queixes sobre el temps d’espera i el temps que els professionals dediquen a l’atenció directa als pacients, fet que ve produït per una manca tangible de personal i una sobrecàrrega del personal actual, juntament amb una fuga contínua de professionals cap a altres centres, on els ofereixen millors condicions econòmiques i professionals.

I es per tot això que la Cup Olot presentarà aquesta moció al ple d’aquest dijous, instant a l’ajuntament com a part del Patronat, a intervenir per resoldre aquesta situació que no fa res més que perjudicar l’atenció sanitària dels usuaris del servei d’urgències.