La Generalitat haurà de decidir si rescata l’autovia de Vic a Ripoll abans que acabi el mes de febrer

Comparteix-ho amb els teus amics:

El Departament de Territori i Sostenibilitat haurà de decidir la setmana vinent si finalment acaba fent efectiu el rescat de la C-17, l’autovia de Vic a Ripoll, per 275 MEUR. Cedinsa, l’empresa concessionària de la carretera, va esgotar el passat 31 de desembre el termini per fer efectiu el crèdit de 220 MEUR i el contracte estipula que, de produir-se un impagament, la Generalitat està obligada a subrogar el crèdit. La setmana vinent la banca podria demanar la Responsabilitat Patrimonial de l’Administració (RPA) i, llavors, la Generalitat haurà de decidir si finalment rescata l’autovia, o bé opta per una altra fórmula. Fonts del departament han assegurat a l’ACN que encara no hi ha cap decisió presa.

L’autovia entre Vic i Ripoll es va inaugurar el 2011 amb un règim de concessió de Cedinsa, que va assumir la inversió a canvi de cobrar del Govern un ‘peatge a l’ombra’. Per fer-ho, l’empresa va necessitar un crèdit sindicat de 220 MEUR que el va negociar amb La Caixa, Caja Madrid, ICO, BBVA, Caixa Catalunya i Banesto. El crèdit, de només cinc any,s va vèncer el passat 31 de desembre i, fins ara, no s’ha aconseguit renegociar.

Tal com estipula el contracte, de produir-se un impagament, la Generalitat està obligada a subrogar el crèdit. La quantitat resultant si s’activa la responsabilitat patrimonial de l’administració (RPA) seria de 275 milions d’euros, els del crèdit i 55 milions addicionals. La concessionària, per la seva banda, té dos mesos per demanar el concurs de creditors, una situació que pot ser imminent ja que el crèdit va vèncer el passat 31 de desembre. Abans que això passi, la banca podria demanar la Responsabilitat Patrimonial de l’Administració i, per tant, la Generalitat haurà de decidir si, finalment, rescata la carretera, o bé opta per una altra fórmula similar. Tot i que La Vanguardia dóna per fet que s’està ultimant el rescat, fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat han assegurat a l’ACN que encara no hi ha cap decisió presa.

La C-17, a diferència d’altres autovies amb peatge a l’ombra, es va finançar amb un crèdit a curt termini i, a més, les previsions de trànsit no s’han complert.