La periodista Neus Tomàs, subdirectora de eldiario.es, va parlar divendres passat divendres dels reptes del periodisme a l’Orfeó

Comparteix-ho amb els teus amics:

La periodista Neus Tomàs, subdirectora de eldiario.es, va parlar divendres passat divendres dels reptes del periodisme en la conferència Els mitjans d’informació en l’era digital, dins el cicle Què esperem del SXXI? del PEHOC.

Tomàs va donar les darreres dades de difusió de premsa escrita a nivell estatal i català on es constata una important davallada en la difusió de les principals capçaleres, en alguns casos amb pèrdues d’un 30 o 40 % en la difusió diària en els darrers cinc anys. A la vegada, augmenten els lectors de premsa digital, fins i tot la que té continguts de pagament com ara eldiario.es

Va manifestar que la qualitat s’ha de pagar i no es pot esperar d’un mitja de difusió gratuït rigor i qualitat en la informació. La pèrdua de credibilitat i de prestigi acostuma a ser conseqüència de la manca de solvència i independència econòmica dels mitjans quan han de dependre dels crèdits de la banca, la publicitat institucional o de grans corporacions per quadrar el seu balanç econòmic. Al periodisme, més que objectivitat, se li ha de demanar honestedat i rigor en el tractament de la informació i l’opinió.

En el futur, pensa que hi haurà dos models de negoci en el periodisme, que serà bàsicament digital: un primer, el dels mitjans que buscaran la immediatesa i augmentar la seva audiència a qualsevol preu. Aquests seran esclaus dels clics dels lectors i de les xarxes socials, exposats a replicar notícies falses o informacions poc rigoroses; i un segon, el periodisme que intenti donar valor afegit a la informació, basat en la confiança d’un grup fidel de lectors que estiguin disposats a pagar per un contingut diferenciat. La xerrada va acabar amb un interessant debat amb el públic.