La plataforma “No és un vial” celebra la unitat en l’impuls per la variant d’Olot

Comparteix-ho amb els teus amics:

Que la Comissió per la Variant doni suport per majoria a construcció prioritària de la Variant d’Olot pròpiament dita, obre les esperances de molta gent.

Encara amb les bones sensacions de la manifestació que vam dur a terme aquest dilluns, la Plataforma “No és un vial, és un carrer!” fem balanç positiu de la primera trobada de la Comissió per la Variant, que l’Ajuntament d’Olot va dur a terme ahir a la tarda amb diverses entitats, institucions i partits polítics. Posar en comú les particularitats del projecte i les posicions de cadascú ajuda a tenir una idea clara d’on som i també de per què encara som aquí, i unir forces per desencallar una situació d’aturada aparent i perllongada que, pel que fa a aquesta ciutat els seus habitants, no ha jugat ni juga a favor nostre.

Ens alegra comprovar que la solució pràctica i creiem que realista ja apuntada el mes de març per aquesta Plataforma en el punt 10 del nostre decàleg, l’impuls de la via de circumval·lació de la ciutat per si sola (la Variant d’Olot pròpiament dita), hagi trobat un consens ampli entre les institucions i entitats presents a la taula, i més encara que s’apuntin dates com el 2020 (desig preelectoral declarat per l’ara alcalde Pep Berga) per veure moviments clars en aquest sentit. Aquests obren les esperances de molta gent de treure realment d’Olot la tremenda circulació pesant que suporta el nucli urbà en un termini raonable a escala humana, i per tant esperem que no siguin flor d’un dia. La sola existència de la Comissió ja són bones notícies, i des d’aquí requerim intensificar les seves trobades i que serveixin per avançar en la línia de les solucions reals.

En la banda menys positiva ens queda lamentar la poca celeritat amb la qual s’han abordat fins ara les accions, la qual cosa significa que alguns tràmits que se’n deriven (abans d’arribar als projectes constructius calen lents i costosos estudis informatius, ambientals, períodes d’al·legacions…), semblaven tenir el comptador a zero o aturat. Respecte del tram que ens ocupa, l’únic que defensem i en el qual ens posicionem (la Variant d’Olot, que es divideix en els subtrams Túnel i Hostal del Sol), centra la nostra atenció que els documents de la part tunelada estiguin en fase molt avançada, mentre la restant que ha de connectar amb l’A26 aborda tot just la informativa, la primera, que es preveu es presenti en mig any. Completades les dues i el projecte constructiu, el fil a l’agulla per a la construcció de la ronda olotina seria una realitat.

Des de “No és un vial” emplacem a tothom a pressionar per arribar a aquest port amb la major eficàcia, i seguirem organitzant protestes com la darrera per mantenir les necessitats ben fresques en la memòria del consistori olotí i, sobretot, del nostre màxim deutor, la Generalitat de Catalunya.

Escrit de: No és un vial, és un carrer!