La plataforma “No és un Vial” presentarà 7.127 signatures a la Generalitat per reclamar la construcció immediata de la variant d’Olot

Comparteix-ho amb els teus amics:

La plataforma “No és un Vial” presentarà aquest dijous, 7.127 signatures a la Generalitat per reclamar la construcció immediata de la variant d’Olot

La Plataforma té concertada entrevista amb el Cap d’Infraestructures, Isidre Gavín, a qui mostrarà el plec de suports en defensa de la ciutat i de la salut dels seus habitants, i com a única sortida possible per salvar la nostra salut i endreçar la mobilitat cap a un Olot més sostenible.

Foto: Carpeta amb les 7.127 signatures que es presentaran a la Generalitat de Catalunya.

Aquest dijous 27 de febrer diversos representants de la Plataforma “No és un vial, és un carrer!” farem cap a Barcelona amb la pesant carpeta contenint 7.127 signatures recollides en favor d’una salut i una vida més digna, i d’acord amb els paràmetres actuals de sostenibilitat urbana. Això és el que fa 30 anys que no tenim els habitants dels gairebé 5 km d’afectació urbana de trànsit pesant i no pesant, una cicatriu ecològica que solca Olot i que per extensió ja repercuteix en l’aire i la xarxa viària de tota la ciutat.

Per aquest motiu, junt amb els suports ciutadans, presentarem al Sr. Gavín arguments, plànols i altres estadístiques que fan impossible obviar la construcció a la major brevetat de la Variant d’Olot, la “circumval·lació” que demanem des de fa un any al punt 10 del nostre decàleg. Així ho farem saber, i també voldrem conèixer de primera mà quin és el punt de vista de la més alta de les nostres institucions respecte a la nostra proposta d’endegar com més aviat millor la implementació del seu traçat, independentment de quin sigui el curs dels esdeveniments pel que fa a la resta d’un Eix Vic Olot que la mateixa Generalitat ja va segregar quan fa deu anys decidí obrir el Túnel de Bracons.

Una mancança incomprensible

La mancança històrica que Olot suporta resulta incomprensible si s’analitzen les seves particularitats. Com a capital d’una comarca altament industrialitzada, té una situació orogràfica de vall i es troba enmig d’una extensa xarxa de polígons industrials que s’estenen molts kilòmetres a un costat i l’altre de les fronteres del municipi. Amb un tal escenari, els camions pesants i els treballadors de més de mil indústries, que sumen prop de 5 milions de metres quadrats de polígons, han de fer per força el seu trànsit pels carrers olotins, amb aturades i arrancades constants, ja que no disposen de cap via alternativa adequada. No hi ha una sola carretera que faciliti l’enllaç.

No és una opció, és una necessitat

Els bons números que econòmicament aporten totes aquestes empreses, tant als seus propietaris i empleats, com als diversos municipis on uns i altres estan establerts, i a la mateixa Generalitat de Catalunya, fan que resoldre la mobilitat sense que els 35.000 habitants d’Olot hàgim de fer-nos-en càrrec, sigui un deute prioritari que el Departament de Territori i la gent del país tenen amb tots i totes nosaltres. I tal com estan les coses, l’única solució possible, fora que tinguem una vareta màgica per traslladar totes aquestes empreses a una altra comarca, només és una: disposar d’una circumval·lació en condicions com tenen tantes i tantes altres ciutats i pobles de Catalunya, i no obligant els nostres carrers urbans a fer eternament de falses carreteres. Això es diu “Variant d’Olot” i no és una opció, és una necessitat de primera magnitud que ja fa tres dècades (que …) de retard.

Només així podrem planificar una nova ciutat que mereix recuperar la seva condició de verda i saludable.