La Plataforma “No és un vial” presenten 7.127 signatures al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya

Comparteix-ho amb els teus amics:

La Plataforma No és un vial, és un carrer!, han presentat les 7.127 signatures dels veïns i veïnes d’Olot a Isidre Gavín i Xavier Flores del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

La reunió va servir a part de presentar el gran nombre de signatures recollides a favor de la construcció de la Variant d’Olot, d’explicar en primera persona la problemàtica que tenen els veïns d’Olot i concretament els de l’Avinguda Sant Jordi per la falta de solucions.

Els punts que es varen reivindicar:

– Reclamar el deute històric que tenen amb els barris afectats i explicar les nostres reivindicacions.
– Presentar un dossier amb el recorregut del darrer any de la Plataforma i el decàleg.
– Presentar dades i estadístiques dels vehicles i la contaminació d’Olot, i dels polígons industrials que la rodegen.
– Saber l’estat actual de la Variant d’Olot.
– Exigir la seva construcció urgent i mesures intermèdies mentre no estigui feta.

La reunió va ser llarga, d’una hora i mitja. La Generalitat ha explicat que està treballant amb caire prioritari per resoldre tot el traçat de la Variant i que aquest és un any crucial en el qual ha de quedar tot definit. L’administració ha recalcat que són conscients de la problemàtica d’Olot i de l’avinguda Sant Jordi. Constantment ho estant monitoritzant, juntament amb l’Ajuntament, emprant tots els recursos possibles.

Segons la plataforma, va trobar una Generalitat bastant conscienciada, que va pas a pas però sembla que no amb la lentitud que s’ha viscut a la darrera dècada. Compromesa amb l’eficàcia i la importància d’aprofitar el temps

La plataforma ha insistit en el fet que la situació a Olot no s’aguanta més i hem insistit amb la necessitat urgent de la construcció de la Circumval·lació d’Olot de forma immediata i independent, una solució pràctica inintel·ligent sobre la qual la Generalitat no s’ha pronunciat.

També s’ha demanat que es considerin l’aplicació de mesures intermèdies per apaivagar els efectes del trànsit mentre no hi hagi la circumval·lació, recordant que són imprescindibles i, alhora, que no han de servir per alentir cap procés de la futura Variant d’Olot.

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat del departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Isidre Gavin, ha proposat seguir treballant conjuntament amb una propera trobada en la qual ens visitaran a Olot, en data encara per determinar.

Una mancança incomprensible

La mancança històrica que Olot suporta resulta incomprensible si s’analitzen les seves particularitats. Com a capital d’una comarca altament industrialitzada, té una situació orogràfica de vall i es troba enmig d’una extensa xarxa de polígons industrials que s’estenen molts kilòmetres a un costat i l’altre de les fronteres del municipi. Amb un tal escenari, els camions pesants i els treballadors de més de mil indústries, que sumen prop de 5 milions de metres quadrats de polígons, han de fer per força el seu trànsit pels carrers olotins, amb aturades i arrancades constants, ja que no disposen de cap via alternativa adequada. No hi ha una sola carretera que faciliti l’enllaç.

No és una opció, és una necessitat

Els bons números que econòmicament aporten totes aquestes empreses, tant als seus propietaris i empleats, com als diversos municipis on uns i altres estan establerts, i a la mateixa Generalitat de Catalunya, fan que resoldre la mobilitat sense que els 35.000 habitants d’Olot hàgim de fer-nos-en càrrec, sigui un deute prioritari que el Departament de Territori i la gent del país tenen amb tots i totes nosaltres. I tal com estan les coses, l’única solució possible, fora que tinguem una vareta màgica per traslladar totes aquestes empreses a una altra comarca, només és una: disposar d’una circumval·lació en condicions com tenen tantes i tantes altres ciutats i pobles de Catalunya, i no obligant els nostres carrers urbans a fer eternament de falses carreteres. Això es diu “Variant d’Olot” i no és una opció, és una necessitat de primera magnitud que ja fa tres dècades (que …) de retard.

Només així podrem planificar una nova ciutat que mereix recuperar la seva condició de verda i saludable.

Info: Plataforma No és un vial