La Vall d’en Bas ja té la marca “Albergs Costa Brava i Pirineu de Girona”

PATRONAT DE TURISME - ACN · ID 107487/889723 Un moment de la presentació de la nova marca Albergs Costa Brava Pirineu de Girona, aquest matí a la seu del Patronat de Turisme.
Comparteix-ho amb els teus amics:

Els albergs de Llançà, Banyoles, la Vall d’en Bas i Sant Joan de les Abadesses s’han unit sota la marca Albergs Costa Brava i Pirineu de Girona amb l’objectiu de ser la xarxa d’albergs de referència de les comarques gironines en qualitat de gestió i allotjament i per crear paquets turístics i impulsar el turisme de família i d’activitats de natura. Aquests quatre albergs ofereixen 297 llits i l’any passat van rebre 23.300 clients. Als albergs de muntanya, el 80 % procedien de la demarcació de Barcelona i el 10 % eren estrangers. Els quatre establiments impulsen un carnet amb descomptes per als usuaris i paquets específics que combinen senderisme i bicicleta de carretera.

PATRONAT DE TURISME - ACN · ID 107487/889723 Un moment de la presentació de la nova marca Albergs Costa Brava Pirineu de Girona, aquest matí a la seu del Patronat de Turisme.
PATRONAT DE TURISME – ACN
Un moment de la presentació de la nova marca Albergs Costa Brava Pirineu de Girona, aquest matí a la seu del Patronat de Turisme.

Els quatre albergs són membres del Club de Natura i Turisme Actiu del Patronat deTurisme Costa Brava Girona i ara s’han agrupat per treballar fórmules de cooperació i promoció per dinamitzar l’oferta dels establiments al llarg de tot l’any. Per exemple, han impulsat la creació d’un carnet amb descomptes per als usuaris i faran paquets turístics conjunts específics en senderisme i bicicleta de carretera, que es comercialitzen a través d’agències de viatges.

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona dóna suport a la iniciativa perquè considera que afegeix valor als establiments i a la destinació, i perquè ofereix avantatges als clients, majoritàriament famílies i joves.

Aquest matí a Girona, els alcaldes dels albergs dels quatre municipis han presentat el projecte i el pla d’accions que es desenvoluparà. El vicepresident del Patronat de Turisme i alcalde de la Vall d’en Bas, Miquel Calm, ha reivindicat que els albergs també contribueixen al sosteniment de la indústria turística i que “cal tenir-los en consideració”. Calm també ha destacat que aquest subsector “ajuda a trencar l’estacionalitat de la temporada”, que té un ampli segment de públic i molt de recorregut per fer, i que els alberguistes tenen implícita una filosofia de vida i una actitud conscient envers el temps d’oci i el gaudi de la natura.
Els alcaldes dels altres tres municipis han coincidit en què és una iniciativa que persegueix sumar sinèrgies de gestió i promoció i que busca dinamitzar el territori mitjançant la canalització dels usuaris dels albergs.

El perfil dels alberguistes

Els quatre albergs, que conjuntament ofereixen 297 llits, van rebre 23.300 alberguistes el 2013, dels quals, en els albergs d’interior i muntanya, el 80% dels usuaris procedien de la demarcació de Barcelona i el 10% restant de l’estranger. En el cas de l’alberg Costa Brava de Llançà, els usuaris estrangers creixen fins al 20%.

Pel que fa al perfil dels clients -que pràcticament és similar en tots els establiments -, el 80 % dels usuaris són famílies i escolars, i el 20% restant senderistes. Particularment en el cas de l’alberg de Banyoles, el 50% dels usuaris són famílies, el 30% són grups escolars i estades d’estiu, i el 20% esportistes que practiquen rem, piragüisme, triatló, natació i grups d’esportistes estrangers que hi realitzen entrenaments.