L’aposta pel producte del territori en la gastronomia, clau per potenciar Roses com a destinació turística

Comparteix-ho amb els teus amics:

La Confraria de Pescadors de Roses ha acollit aquest dilluns una jornada  sobre el model turístic de la població centrada en la gastronomia

Després dels debats temàtics previstos s’elaborarà un document que marcarà una estratègia i el model que es defensa per al municipi

Reforçar les sinèrgies entre els diferents professionals del sector turístic i les administracions, apostar pels productes locals de qualitat i adequar la formació a la demanda de mà d’obra qualificada del sector. Són algunes de les idees que s’han posat damunt la taula en la jornada que s’ha dut a terme aquest dilluns a la Confraria de Pescadors de Roses per debatre sobre el model turístic de la població al segle XXI i que ha reunit una seixantena d’empresaris representants de sectors econòmics molt diversos. Una iniciativa pionera organitzada per l’estació Nàutica Roses- Cap de Creus i Roses Comerç amb la idea de  potenciar encara més el municipi com a destinació turística capdavantera i que té per objectiu impulsar un pla estratègic i accions innovadores.

La jornada s’ha centrat en la Gatronomia i ha comptat com a ponents amb Mateu Casañas, xef i copropietari dels restaurants Compartir de Cadaquès i Disfrutar de Barcelona; Anna Espelt,  directora del celler Espelt; Carles Benítez,  reponsable del segell de qualitat Girona Excel.lent i tècnic de promocio econòmica de la Diputació de Girona; i Àngel Vilanova, vocal i membre fundador de la recent creaada Associació de Professionals de Sala de Girona.

El president de l’Estació Nàutica Roses- Cap de Creus i de Roses Comerç, Miquel Gotanegra, ha destacat com a imprescindible per aconseguir els objectius marcats  “la implicació del sector privat i del públic”.  També s’ha referit a la necessitat d’adequar la formació a la demanda de mà d’obra qualificada en el sector.

Mateu Casañas ha destacat que cal sumar esforços i establir sinèrgies entre tots els professionals implicats en el turisme per potenciar Roses com un destí capdavanter i s’ha referit al projecte del nou Bulli com un repte per al sector. “Si tots plegats treballem amb criteris de qualitat  trobarem un valor afegit com a sector”, ha afegit.

Per la seva banda Carles Benítez ha explicat la feina que s’està fent des de la Diputació de Girona  per posar en valor els productes del territori gironí a través del segell de qualitat Girona Excel.lent. En aquest sentit, ha dit que cal consecienciar de la importància de consumir els productes de Km0. Un exemple, és el peix de Roses que segueix perfectament la traçabilitat del producte, segons ha explicat el president de la Confraria de Pescadors de Roses i de la Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors, Toni Abad.

Anna Espelt, ha parlat dels valors del celler que dirigeix : fer un vi amb varietats autòctones, amb criteris ecològis, treballar amb unes vinyes que s’adapten millor al territori  i la professionalització.

I Àngel Vilanova, ha defensat la necessitat  de prestigiar l’ofici de cambrer i d’apostar per la formació constant dels treballadors del sector turístic  .

Conclusions amb les primeres accions

Les jornades que s’han fet fins ara s’han centrat en la mobilitat, l’allotjament turístic i les activitats d’oci i natura. A finals d’aquest mes d’abril es durà a terme un altra jornada sobre comerç . Amb els resultats dels debats s’elaboran unes conclusions i després es presentaran públicament les accions que es proposen per desenvolupar en els propers anysen col.laboració amb l’Ajuntament. Les trobades han estat coordinades pel professor de la UdG i doctor en Turisme, Dret i Empresa, Marc Grijalvo i el director del Setmanari de l’Emporda, Santi Coll.

Els empresaris de Roses volen fer un pas endavant per a la millora de la qualitat turística i perquè el municipi segueixi sent capdavanter. Per aquest motiu el passat mes de novembre es va acordar impulsar aquestes jornades, que tenen per objectiu posar sobre la taula el model turístic que es vol per als propers anys a Roses; marcar un full de ruta per al desenvolupament d’accions que incideixin en la millora de la qualitat turística i trobar solucions a les problemàtiques que afecten el sector. La idea de les jornades és poder donar eines a empresaris i administració per als propers anys al voltant del desenvolupament turístic a Roses. L’Estació Nàutica Roses-Cap de Creus i Roses comerç representen més de 200 empresaris del municipi.