L’Associació de Comerciants d’Olot mostra el seu malestar en un comunicat sobre la decisió de deixar de fer esdeveniments a la ciutat

Comparteix-ho amb els teus amics:

L’Associació de Comerciants d’Olot mostra el seu malestar en un comunicat sobre la decisió de deixar de fer esdeveniments a la ciutat

Comunicat de l’Associació de Comerciants d’Olot (ACO):

Des de fa unes setmanes s’estan expressant per part de diferents grups polítics d’Olot declaracions o posicions en relació als benficis o perjudicis del turisme a la ciutat o de la idoneïtat de realitzar inversions com l’Espai Cràter o altres projectes/esdeveniments que afavoreixin la presència de visitants. De fet, la setmana passada l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa va realitzar un comunicat fent referència a aquesta qüestió.

En aquest context, des de l’Associació de Comerciants d’Olot (ACO) volem expressar el nostre posicioament:

1. El sector del comerç té molts reptes per endavant, a causa dels canvis d’habits o l’aparició de plataformes de compra a internet. Des de l’ACO estem ajudant als comerços a millorar l’oferta comercial, a formar-se i a posar en valor el comerç de proximitat. En aquest sentit, volem deixar clar que el nostre sector també viu del turisme i dels visitants que s’apropen a la Garrotxa. De fet, segons la darrera enquesta realitzada als comerços de la ciutat, un 30% de les vendes es fan a clients de forma la comarca.

2. Volem posar en valor el sector del comerç, que en general ocupa més persones que la indústria agroalimentària. Són moltes les famílies que tenen comerç o molts els treballadors que hi treballen. Per això, demanem que es continuïnt realizant inversions i projectes de dinamització comercial. El comerç és un element essencial de les ciutat i participa de la configuració dels barris de la ciutat.

3. Estem en desacord amb totes aquelles línies d’opinió que s’oposen a la inversió en promoció econòmica de la ciutat perquè com ja hem explicat, nosaltres en formem part activament. Això no vol dir que no creiem important i prioritari invertir en educació, serveis social, ocupació i suport a les entitats. No obstant, en els darrers anys les partides econòmiques destinades a la dinamització i promoció de la ciutat han estat una injecció important per portar a terme totes les activitats de l’Associació de Comerciants.

4. Recolzem tots aquells projectes que promoguin aquest turisme de qualitat, projectes innovadors que donen aquest valor afegit a la nostra ciutat i que ens posicionin com un territori agradable per viure i per visitar.

5. Volem mostrar la nostra preocupació per la notícia que ha fet pública l’Ajuntament d’Olot de reduir un 30% l’aportació a l’àrea Promoció de la Ciutat dels pressupostos del 2020. Creiem que tot el que s’ha invertit fins ara referent a la promoció econòmica ha estat un gran benefici pel nostre sector. Un sector que recolza totes les activitats de dinamització que s’han dut a terme a la ciutat, siguin fires, festivals i actes que no són estrictament comercials però que impulsen l’afluència de gent a la ciutat i aconsegueixen un turisme de qualitat.

6. Com a Associació de Comerciants treballarem, com sempre, amb coordinació amb l’Ajuntament i amb les altres entitats i associacions de la ciutat per afavorir el desenvolupament econòmic, comercial, turístic de la ciutat i la comarca.

Jordi Rovira
President Associació de Comerciants d’Olot