L’autovia C-16 serà de doble carril des de Berga fins a Cercs

Estefania Escolà: Un vehicle circula en direcció nord al seu pas pel Túnel de Berga.
Comparteix-ho amb els teus amics:

L’obra, que comprèn un tram de 6,5 km, forma part del projecte del tercer carril reversible, que està previst que estigui redactat al 2016

Estefania Escolà: Un vehicle circula en direcció nord al seu pas pel Túnel de Berga.
Estefania Escolà: Un vehicle circula en direcció nord al seu pas pel Túnel de Berga.

ACN Guardiola de Berguedà .- La C-16, que comunica Barcelona amb la Cerdanya, serà de doble carril des de Berga fins a Cercs. Així ho ha anunciat aquest matí el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, qui ha explicat que, en la redacció del projecte del tercer carril reversible, s’ha vist que el primer tram, de 6,5 km, té unes condicions de terreny que fan possible el desdoblament. La previsió és que el projecte estigui redactat al 2016 i entri a licitació durant la segona part de la propera legislatura. Vila s’ha mostrat convençut que, amb aquestes mesures, es resoldran els problemes de trànsit d’aquesta via i que es concentren durant els caps de setmana, quan hi circulen més del doble de vehicles d’un dia normal.

El tram de 6,5 km de la C-16 entre el final de l’autovia existent, a Berga, i fins apropar-se a Cercs serà de doble carril. Es tracta d’un tram d’alta sinistralitat que fins ara no es preveia desdoblar. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha explicat que el terreny fa possible projectar el desdoblament de la carretera, incloent el túnel de Berga.

El Berguedà fa temps que reclama aquest desdoblament com a mínim fins a Cercs, ja que la carretera suporta una alta congestió de trànsit especialment durant els caps de setmana. “Era una petició del territori que ens exigia una solució definitiva i ara és factible sense haver de fer coses inabastables”, ha explicat.

Així, el Departament de Territori i Sostenibilitat incorporarà aquesta obra al projecte del tercer carril reversible, que actualment està en fase de redacció. Aquest tercer carril reversible entre Cercs i Bagà es formarà mitjançant una màquina de transferència, que desplaçarà transversalment la barrera de formigó que separa els sentits de la circulació per permetre la formació de dos carrils al costat dret de la carretera per facilitar la sortida cap a la Cerdanya i, en els dies de retorn a Barcelona, formar dos carrils al costat esquerre.

El cost de l’obra serà d’uns 140 MEUR i la previsió és acabar la redacció del projecte durant l’any 2016 perquè les obres es puguin executar a partir del 2017.

Per altra banda, el conseller ha visitat aquest matí les obres de millora de la seguretat viària entre Berga i Bagà, que van començar l’agost i ja estan en una fase molt avançada d’execució. Els treballs, amb un pressupost de 3,55 MEUR, abasten uns 20 km entre Berga i l’inici de la concessió del túnel del Cadí, a Bagà.