L’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Olot acull l’exposició “Sigurd Lewerentz, 44 fotografies del viatge a Itàlia”

Comparteix-ho amb els teus amics:

L’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Olot acull l’exposició “Sigurd Lewerentz, 44 fotografies del viatge a Itàlia”

Aquesta exposició forma part del cicle l’Àlbum de l’Arquitecte promogut pel Departament de Cultura de la Demarcació de Girona del COAC, que pretén ser una reflexió sobre les relacions que es poden establir entre fotografia i transmissió de significats, i sobre com la realitat es presenta a la mirada.

Olot, 17 de setembre de 2019.- El dimarts 24 de setembre, a les 13 hores, s’inaugura a l’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Olot – carrer Pare Antoni Soler, 1 d’Olot – l’exposició que forma part del cicle L’Àlbum de l’arquitecte i que promou el Departament de Cultura de la Demarcació de Girona del Col•legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC), “Sigurd Lewerentz. 44 fotografies del viatge a Itàlia”, amb la conferència a càrrec de l’arquitecte Josep M Torra Pla, comissari del cicle.

La mostra. que arriba a la ciutat d’Olot després d’haver passat per Figueres i Girona. es va obrir el 16 d’octubre i es podrà veure fins al 17 de novembre de 2019. En ella s’hi poden veure una selecció de 44 fotografies de l’arxiu personal de l’arquitecte suec procedents del DM DigitaltMuseum, fetes durant el viatge que va fer a Itàlia l’any 1909.

Gairebé al mateix moment que Lewerentz viatjà a Itàlia, entre 1902 i 1908, Franz Xaver Kappus mantenia correspondència amb el poeta austríac Rainer Maria Rilke i, si no fos perquè les “Cartes a un jove poeta” no es varen publicar fins al 1929, es podria afirmar que Lewerentz les havia llegit i s’esforçava a seguir al peu de la lletra els consells del poeta. Aquestes cartes parlen de silenci, de profunditat, de tristesa, d’alegria, de creació artística, de l’obra d’art i també de soledat.

La soledat i el silenci també semblen ser els trets característics que millor defineixen a Lewerentz. La crítica l’ha anomenat nòrdic solitari, arquitecte silenciós, sovint tancat en ell mateix, obstinat, obsessiu, aïllat.

L’Àlbum de l’Arquitecte

“La fotografia mira cap a fora, per veure-hi a dins”, ens diu Robert Frank i en aquesta frase hi podem trobar resumit el sentit que es vol donar a aquest cicle d’exposicions de fotografia. Una reflexió sobre com la realitat es presenta a la mirada i sobre la validesa de la fotografia per aprofundir en el coneixement i transmetre significats. Les fotografies que es mostraran en les diverses exposicions, seran les mirades més intimes i personals d’uns arquitectes que en algun moment de la seva vida han agafat una càmera.

Seguint aquesta premissa, aquesta tardor la fotògrafa i arquitecta Clara Pardo ens ensenyarà la seva mirada de l’Índia amb l’exposició Clara Gromaches. Entropia i paisatge urbà a l’Índia (19 setembre). I de l’altra, al desembre tindrà lloc la mostra Laszlo Moholy-Nagy. Pintura, fotografia, film (12 desembre) coincidint amb el centenari de l’escola d’art i arquitectura Staatliches Bauhausa a Alemanya, més coneguda com a Bauhaus, fundada el 1919 per Walter Gropius.