Liciten les obres de millora de la variant de Banyoles

Comparteix-ho amb els teus amics:

Els treballs abastaran un tram de 8,5 quilòmetres i consistiran en la implantació d’un tercer carril i d’una separació central, el model 2+1, implantat amb bons resultats a Europa

L’obra començarà a finals d’aquest any i tindrà un termini d’execució de 12 mesos

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació, per un import de 15 MEUR, de les obres de millora de la funcionalitat i la seguretat de la variant de Banyoles (C-66). Aquesta actuació, que abastarà una longitud de 8,5 quilòmetres entre els termes de Cornellà del Terri i Serinyà, consistirà en la implantació d’un tercer carril i d’un separador físic central. Es preveu que els treballs comencin a finals d’any, amb un termini d’execució de 12 mesos.

La C-66 és el corredor principal del Pla de l’Estany i creua la comarca de sud a nord. Al seu pas per aquesta comarca, es pot classificar en dos trams diferenciats: entre l’enllaç amb l’AP-7 i el sud de Banyoles la via té una intensitat de l’entorn dels 28.000 vehicles al dia i disposa de 2 carrils per sentit; entre el sud de Banyoles i l’enllaç amb l’N-260 / A-26 la via té una intensitat de l’entorn de 14.000 vehicles/dia i disposa d’un carril per sentit.

El model 2+1, implantat amb bons resultats a diversos països europeus capdavanters en seguretat viària, com Suècia, França o Irlanda, facilita els avançaments amb seguretat i, en incloure un separador central, redueix el risc de xocs frontals –que poden tenir conseqüències molt greus. L’obra que ara es licita també preveu la millora dels enllaços i les incorporacions i sortides a la carretera.

En concret, les obres inclouran els treballs següents:

  • Formació d’un tercer carril de circulació (secció 2+1): El tercer carril es construeix alternadament en un sentit o en un altre, per a facilitar els avançaments d’una manera equilibrada. En total, es preveuen dos trams de tercer carril en sentit Besalú que sumen 2,1 quilòmetres, i dos trams en sentit Girona que sumen 2,3 quilòmetres.
  • Col·locació d’un separador físic entre els dos sentits de circulació per reduir el risc de xocs frontals al llarg de l’actuació.
  • Millora dels enllaços: S’actuarà en quatre enllaços; enllaç amb la GI-513, enllaç amb la GIV-5132; Banyoles est i enllaç amb la GIP-5121. Es construiran noves rotondes, per a millorar la canalització dels moviments i s’allargaran els carrils d’incorporació i de sortida per a millorar la seguretat en aquestes maniobres.
  • Millora del ferm: Estesa d’una nova capa de paviment que proporcioni més adherència, millor drenatge i menys soroll.
  • Millora de les cunetes: S’adaptaran les cunetes perquè siguin trepitjables, fet que permetrà donar un sobreample a la carretera.