“No és un vial” ha arribat a les 5000 signatures de suport

Comparteix-ho amb els teus amics:

La Plataforma “No és un vial, és un carrer!” – Dimecres acudirem a l’Ajuntament d’Olot amb aquest multitudinari aval ciutadà, i el presentarem al nou consistori amb l’oferta d’anar junts a la Generalitat a reclamar que posi fil a l’agulla de la circumval·lació de la ciutat, una obra que ens deu des de l’obertura del Túnel de Bracons fa 10 anys.

La Plataforma “No és un vial, és un carrer!” estem fent història com a moviment ciutadà a La Garrotxa, i la prova és que les demandes que hem adreçat a l’Ajuntament d’Olot i a la Generalitat de Catalunya, han trobat en a penes tres mesos el suport de 5.000 ciutadanes i ciutadans que ens han fet confiança amb les seves signatures. La causa: assolir la pacificació de l’Avinguda Sant Jordi i la de tota la ciutat amb l’aplicació de les 10 mesures que concentra el nostre decàleg.

Aquesta fita tan important per nosaltres arriba en un moment clau per abordar el proper pas: la reunió marcada per dimecres 19 de juny amb el recentment escollit alcalde d’Olot, Josep Berga, i el nou regidor d’urbanisme, Jordi Güell. En la trobada volem aprofitar per presentar el paquet de firmes, fer amb ells repàs de tots els punts que reivindiquem -alguns dels quals van formar part de les seves promeses electorals-, i conèixer els terminis d’implementació. També quina serà la política urbanística del nou consistori, amb la petició que treballi perquè Olot sigui una ciutat tan verda com ho és el seu entorn.

“No és un vial, és un carrer!”, reparteix objectius en dues branques: per una banda l’agençament urbanístic de l’Avinguda Sant Jordi i els carrers que la continuen, fins ara molt descuidats, i per l’altra abordar com més aviat millor les obres de circumval·lació que corresponen a la Variant d’Olot. En el primer dels aspectes, és prioritari el tractament del ferm (previst per aquest estiu), el control de pas de camions ajustat a normes, la revisió de la possibilitat del seu desviament total o parcial, la reducció de la velocitat amb controls reals, i un enjardinament curós d’uns carrers que pateixen un altíssim pas de vehicles, en gran nombre tràfic pesant. En el segon, la Plataforma ens oferim a treballar conjuntament amb l’Ajuntament perquè l’opció que vam posar sobre la taula, la d’impulsar la circumval·lació d’Olot independentment de la resta del traçat pendent de l’Eix Vic-Olot, sigui una realitat.

En aquest sentit, “No és un vial, és un carrer!” volem proposar al nou consistori sumar forces i anar junts a la Generalitat a presentar el plec de signatures i fer-nos escoltar, tot exposant al Departament de Territori i Sostenibilitat la necessitat que solucioni sense més demores el problema creat per ella mateixa quan fa deu anys va obrir el Túnel de Bracons sense donar continuitat a aquella obra.

Plataforma “No és un vial, és un carrer!”