No és un vial se suma al moviment ciutadà #recuperem la ciutat tallant la via

Comparteix-ho amb els teus amics:

ACTUALITZACIÓ: La Plataforma No és un vial, és un carrer!, suspèn la convocatòria de tall de carretera per aquest diumenge a Olot, a causa de l’elevat risc de contagis que hi ha a la Garrotxa.

Diumenge 31 de gener veïnat i entitats ens manifestarem simultàniament les “autopistes urbanes” de sis punts conflictius de Catalunya, entre ells el nostre tram, en una #RevoltaVeïnal, que tindrà una periodicitat mensual.

Amb les consignes “Les persones abans que els vehicles”, i “Per una ciutat sostenible, Variant d’Olot ja!”, la Plataforma olotina No és un vial, és un carrer! iniciem aquest diumenge un seguit de talls mensuals en diferents punts del tram, com a actors participants del moviment #Recuperem la ciutat, que es realitza simultàniament en diversos punts de la geografia catalana perquè els nostres carrers siguin més sans i més dignes.

La intenció dels promotors és que la iniciativa es vagi estenent arreu del territori, aprofitant el corrent general que apunta a la importància de recuperar l’espai públic a fer canvis a bé de la salut de tots. En aquest sentit, les anomenades “autopistes urbanes”, o com en el nostre cas “carreteres urbanes”, són un anacronisme que ens posa en risc i que fa palès el repartiment desigual de l’urbanisme viari.

De moment som la única entitat gironina adscrita, potser també perquè som la que té el major problema de mobilitat de tota la demarcació, conseqüència de no disposar d’una infrastructura tan bàsica com una via de circumval·lació de la ciutat, que en el nostre cas es diu Variant d’Olot. Per tant, per seguir reivindicant-la, com també per reclamar la pacificació urgent del nostre tram, esperem que els olotins i olotines ens facin costat venint aquell dia a dos quarts de dotze a la carretera de La Canya.

Allà, durant una hora i mitja el tram entre La Rodona i Alba Rosa no serà dels vehicles sinó de la gent, que seguint les mesures de seguretat que obliga la pandèmia podrem ocupar-lo per caminar, anar en bicicleta, plantar-hi cadira o, simplement, cridar pel dret a la salut, a una ciutat més verda, i a que Generalitat i Ajuntament ens donin el que ens deuen: la Variant i en paral·lel tot allò que ens faci l’espera més passadora. Per tant tornarem a reclamar la reducció de la velocitat, la col·locació de radars, l’adequació del pont del Consum, l’augment i millora de la vegetació existent, la implementació de restriccions al trànsit pesant, l’equilibri amb la resta de carrers d’Olot…

Talls previstos el 31 de gener

Els 6 talls previstos i les entitats convocants el 31 de gener són:

  1. Barberà Respira – Tall de la crta. de Barcelona (entre el c. Sant Pere Escultor

Llimona i la rda. de l’Est/Indústria), Barberà del Vallès

  1. Eixample Respira – Tall del c. d’Aragó (entre c. Balmes i c. Aribau), Barcelona
  2. Moviment Veïnal del Sud – Tall de la crta. de Barcelona (entre c. Lepant i c. Tetuan), Sabadell
  3. No és un vial, és un carrerTall de la crta. de la Canya (entre Alba Rosa i Rodona), Olot
  4. Prou trànsit – Tall del c. d’Aragó (entre c. Independència i c. Dos de Maig), Barcelona
  5. Recuperem Baix Maresme – Tall de la N-II (davant estació de Rodalies), Premià de Mar

Info: Plataforma No és un vial, és un carrer!