“No és un vial” supera les 7000 signatures de suport, i les presentarà a la generalitat properament

Comparteix-ho amb els teus amics:

Serà en la trobada concertada a Barcelona amb el secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Isidre Gavín, a qui traslladarem la preocupació de la ciutadania per la manca d’una circumval·lació de la nostra ciutat.

També, en data a determinar, tenim previst reunir-nos amb el Cap dels Serveis Territorials d’Interior a Girona, Albert Ballesta, per parlar de mobilitat i de normativa.

La Comissió de signatures de la plataforma olotina No és un vial, és un carrer!, anuncia que hem superat les 7000 adhesions presencials a la nostra causa. Quan encara no fa un any de la presentació del moviment, la històrica xifra és el reflex de la preocupació i la indignació per una situació massa temps perllongada: la manca d’una circumval·lació que possibiliti el trànsit vorejar el nucli urbà d’Olot, ha convertit aquesta industrialitzada capital de comarca en una xarxa de carreteres per on creuen tota mena de vehicles i mercaderies.

La situació té en l’Avinguda Sant Jordi l’exemple paradigmàtic d’atac constant a la salut i la sostenibilitat, cicatriu ecològica urbana de 5 kilòmetres a la qual s’afegeixen les d’altres carrers com l’Avinguda Reis Catòlics, o l’Avinguda Santa Coloma, com mostren els alts nivells de contaminació registrats en mesuradors privats situats en diferents punts. Tot plegat, agreujat per la tancada orografia olotina, el canvi climàtic, els costums adquirits durant tants anys de prevalença absoluta del vehicle sobre el vianant, i la manca de planificació cap a una ciutat i una via més sana i verda.

Reunió amb el Cap d’Infraestructures de la Generalitat

Fa uns mesos vam demanar ser rebuts pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, i ens han confirmat que el 27 de febrer ens trobarem amb el seu Secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín. En ella aprofitarem per portar el plec de signatures, repassar el decàleg, i traslladar-li de part de la ciutadania que representem, les nostres reivindicacions i arguments. Recordarem que la Generalitat té un deute amb la vila, demanarem actuacions a curt termini, i per descomptat, escoltarem directament les explicacions i les notícies de Govern sobre aquest tema que a tanta gent afecta.

Sostenibilitat i realisme

La nostra Plataforma va irrompre fa onze mesos en l’escenari ciutadà, trencant un statu quo acceptat per la majoria a costa de la paciència i la salut dels nostres veïnats, posant sobre la taula totes aquestes problemàtiques adormides – algunes directament mai abordades-, i proposant sortides realistes. Tal com està estructurada la xarxa industrial i la seva logística, la solució inexcusable passa per la urgent construcció d’una circumval·lació (Variant d’Olot) preparada per absorbir la tipologia de vehicles que ens transiten, que permeti desintoxicar les vies urbanes i disminuir les emissions, evitant les parades i arrancades procurant un trànsit fluït. En paral·lel, també defensem que cal un canvi important del consistori i la població cap a la sostenibilitat en les normes i costums de moure’ns per la ciutat, un discurs inexistent fins a la nostra aportació. Tal com estan les coses, ambdós accions són imprescindibles.

Eines per a la pacificació

En aquest sentit, en la darrera reunió de la Mesa Plataforma-Ajuntament, ens confirmaven per part del Departament de Territori la imminent col·locació d’una estació oficial per mesurar la contaminació. Es tracta d’una petició del nostre decàleg que aportarà dades molt importants sobre els efectes del trànsit intens, sovint pesant, en una via urbana senyalitzada amb constants aturades i arrencades. També, en un termini de mesos, es col·locaran radars de tram que serviran per conscienciar els conductors que no estan circulant per una via ràpida, sinó per un carrer amb persones vivint i dormint a tocar. I com a prova pilot de la progressiva transformació en una avinguda verda, s’abordarà l’enjardinament d’un dels seus segments més saturats, per apaivagar la contaminació.

Reunió amb el Cap de Trànsit de Girona

Per últim, i entenent que el tema del trànsit pesant i del compliment de les lleis a les quals s’ha d’acollir ha estat i és una de les preocupacions cabdals del nostre col·lectiu, l’Ajuntament s’ha compromès a facilitar la trobada de la nostra Plataforma amb el Cap dels Serveis Territorials d’Interior a Girona, Albert Ballesta. Desitgem exposar al màxim responsable de Trànsit dels Mossos d’Esquadra els dubtes normatius i les inquietuds al voltant de la mobilitat, consultar-li la possibilitat de canvis immediats, i comunicar-li les nostres intencions de reclamar restriccions mentre no estigui implementada la Variant d’Olot.

Tot plegat per consciència ecològica i per supervivència ciutadana, que avui dia són una mateixa cosa.

Info: Plataforma No és un vial, és un carrer!