Olotins premiats a la gala dels XVIII Premis de la Crítica

Comparteix-ho amb els teus amics:

Àlex Rigola s’endú el guardó com a millor director per ‘Marits i Mullers’ i ‘El público’ ; Pol López, millor actor i Clara Segura, millor actriu. L’olotí Marcel Borràs i Nao Albet, premi al millor text per ‘Mammón’. La Companyia de Teatre Anna Roca, millor espectacle familiar 

‘El curiós incident del gos a mitjanit’ de la Fundació Teatre Lliure ha guanyat el premi al millor espectacle. Manrique, el director del muntatge, ha assenyalat que van treballar molt “perquè és un espectacle difícil de fer, però teníem entre mans una història molt bonica que valia la pena explicar. Era una història que permetia mirar el món durant una estona des del punt de vist d’algú que no som la majoria de nosaltres, que era un adolescent autista de 15 anys”.

‘Die Ehe der Maria Braun’ de Thomas Ostermeier / Schaubühne de Berlin ha rebut el premi al millor espectacle internacional, i Àlex Rigola, millor director, per ‘Marits i Mullers’ i ‘El público’. Rigola ha destacat que amb els anys un va aprenent que quan “menys es toqui a la majoria dels actors, millor i es per a ells aquest premi”, en referència als que han participat en els dos espectacles ‘Marits i Mullers’ i ‘El público’.

Clara Segura per ‘Conillet’ i ‘Una giornata particolare’ s’ha endut el premi a la millor actriu principal. Després de recollir el guardó, ha recalcat que el text de ‘Conillet’ va significar fer un monòleg sobre “les dones treballadores i de com intenten fer el que poden. Són textos que és molt important que no es deixin de sentir perquè encara hi ha molta feina a fer”.

Pol López ha rebut el de millor actor per ‘El curiós incident del gos a mitjanit’ i l’ha agraït a les persones que el van ajudar a preparar el personatge que va interpretar. També ha compartit el premi amb Julio Manrique amb qui van viure “un procés molt divertit i molt ple” al preparar l’obra.

Pel que fa l’actriu de repartiment ha guanyat Mar Ulldemolins per ‘Incerta glòria’ i ‘Marits i mullers’, i Ramon Madaula, millor actor de repartiment, per la seva interpretació a ‘El rei Lear’.

L’olotí Marcel Borràs i Nao Albet, premi al millor text per ‘Mammón’

El Premi de la Crítica ha guardonat a ‘Sugar’ de Som-Hi Films com a millor Musical. ‘Mammón’, de Nao Albet i l’olotí Marcel Borràs, ha estat premiat en l’apartat de millor text; ‘Al nostre gust’, de Marc Artigau i Oriol Broggi, millor dramatúrgia / adaptació; ‘L’art de la comèdia’, millor espai escènic; ‘El público’, millor il·luminació; ‘Amor & Shakespeare’, millor vestuari; ‘El curiós incident del gos a mitjanit’, millor disseny de vídeo i ‘El curiós incident del gos a mitjanit’, millor espai sonor.

S’ha premiat al Maldà com a millor sala i el seu responsable Adrià Aubert ha destacat que és “una alegria obrir les portes d’aquest teatre a tothom i veure com la gent lluita per tirar endavant els projectes sense ser coneguts ni tenir reconeixements”. S’ha guardonat a ‘Cosas que se olvidan fácilmente’ de Xavier Bobés en l’apartat de noves tendències i a Oriol Pla per ‘Ragazzo’ i ‘Be God Is’ en la categoria de revelació.

‘Medea’, millor espectacle de dansa

Respecte la dansa, el millor espectacle ha estat ‘Medea’ de Thomas Noone Dance; el millor espectacle internacional ha estat ‘The blind poet’ de Needcompany; la millor ballarina , Lorena Nogal (Vorònia i Zelenstova de Marcos Morau / La Veronal); millor ballarí, Farruquito (Los Farruco y los Amaya); la millor coreografia, ‘Fuck-In-Progress’ de Jordi Cortés i el millor solo, ‘Wakefield Poole: visiones y revisiones’ de Mauricio González.

La Companyia de Teatre Anna Roca, millor espectacle familiar 

El millor espectacle familiar ha estat per ‘Momo’ de la Companyia de Teatre Anna Roca, i el millor espectacle per a joves, ‘Ragazzo’ del Teatre Tot Terreny. Pel que fa les arts de carrer, s’ha endut el guardó ‘La partida’ de Vero Cendoya.

1458643264

Novetats

La novetat d’aquesta edició han estat les noves distincions i per primer cop s’ha concedit el premi Arts de Carrer i els premis de dansa s’han ampliat amb la incorporació de les noves categories de coreògraf, ballarí, ballarina i solo.

El Premi Especial de la Crítica ha estat per la veterana actriu Núria Espert, que no ha recollit el guardó perquè es troba a Bogotà, i el Premi Gonzalo Pérez Olaguer pel fotògraf Ros Ribas, qui s’ha mostrat agraït pel guardó.

Georgina Latre, Premi Anita

Durant la cerimònia també s’ha fet pública la guanyadora del Premi Anita, concedit per l’Agrupació Dramàtica de Barcelona (ADB) en memòria de l’actriu Anna Lizaran, i que reconeix la millor actriu revelació de teatre. La guanyadora ha estat Georgina Latre.
A l’inici de l’acte s’ha volgut recordar a l’actor, autor i ‘showman’ Carles Flavià, qui va morir la nit d’aquest diumenge a l’edat de 70 anys després d’una llarga malaltia. S’ha agraït “el seu humor irreverent, la seva lucidesa i vitalitat”.

Al llarg de la seva història, aquests guardons han viscut diverses interrupcions. Després de 13 edicions seguides, els Premis de la Crítica van desaparèixer el 2001. Després de set anys d’absència, es van reprendre l’any 2008 en un intent de recuperació que va continuar fins al 2010. L’any passat, els premis van renéixer amb una ferma voluntat de continuïtat per impuls de Recomana, Associació per a la Promoció de les Arts Escèniques, amb la complicitat dels crítics de teatre, dansa i teatre familiar, i el patrocini de Damm.

Foto: instagram.com/cia_annaroca