Petits comerços i grans superfícies comercials se sumen al ‘Black Friday’

Comparteix-ho amb els teus amics:

Petits comerços i grans establiments s’han sumat a la campanya comercial que prové de l’Amèrica del Nord coneguda com a ‘Black Friday’. L’endemà del Dia d’Acció de Gràcies, els grans centres comercials obren les seves botigues a les dotze de la nit i ofereixen descomptes substancials en els seus productes. A Catalunya la iniciativa ha anat arrelant any rere any, i aquesta vegada s’hi sumen des d’hipermercats i magatzems de grans dimensions fins a botigues de menor dimensió, algunes de les quals també varien els horaris habituals d’obertura. Un altre element destacable és la venda virtual. En aquest cas les botigues virtuals de grans marques comercials sí que obren a les dotze de la nit en punt.

Estudis d’associacions comercials apunten que el 46% dels catalans compraran regals per Internet aquest Nadal. També indiquen que un de cada quatre consumidors aprofitarà les ofertes del ‘Black Friday’ d’aquest divendres per donar el tret de sortida a la campanya de compres de les festivitats de final d’any.

Segons Pimec Comerç, més de 300 establiments s’han sumat al ‘Black Friday’ a Barcelona. El petit comerç ha unit forces per fer d’aquesta jornada un esdeveniment important per a les seves facturacions i han habilitat un web (www.blackfridaybarcelona.com) a través del qual els usuaris es poden descarregar vals de descomptes de fins al 50% per adquirir productes a preus més assequibles als establiments adherits.

A Girona, just un dia abans de l’encesa de les llums de Nadal, la campanya se celebrarà per primera vegada en una seixantena de comerços. “Si a la resta del món funciona, creiem que a Girona també pot ser un bon revulsiu comercial del petit establiment”, ha afirmat el president dels comerciants gironins, Josep Maria Noguer.

Finalment, també cal destacar que el Divendres Negre dels descomptes no afecta només establiments comercials. La promotora de concerts Doctor Music també oferirà entrades al 50% durant 24 hores (de les deu del matí del divendres a les deu del matí del dissabte) per sumar-se a la iniciativa.

El comentari

Aquí a la Garrotxa és molt difícil que iniciatives originals, atrevides i sobretot comercials, per trencar l’esquema habitual de compra i incentivar les vendes, es produeix, ja que totes les associacions comercials de la comarca tenen el segell inconfusible del conservadorisme. Només per la iniciativa de les taronges a Olot, molts establiments no volien saber-hi res. Aixis que tot queda dit.