Posen a prova el pla d’autoprotecció del túnel de Sant Esteve d’en Bas amb un simulacre d’accident i incendi

ACN Un instant durant el simulacre que Protecció Civil i el Departament de Territori i Sostenibilitat han portat a terme
Comparteix-ho amb els teus amics:

Hi han participat uns 20 membres de Protecció Civil, Bombers, SEM, Mossos, personal de carreteres, figurants i avaluadors

ACN Un instant durant el simulacre que Protecció Civil i el Departament de Territori i Sostenibilitat han portat a terme
ACN Un instant durant el simulacre que Protecció Civil i el Departament de Territori i Sostenibilitat han portat a terme

Membres de Protecció Civil del Departament d’Interior i del Departament de Territori i Sosteniblitat han participat aquest dijous la matí en un simulacre d’accident i incendi a l’interior del túnel de Sant Esteve d’en Bas, a la Garrotxa, a la carretera C-63. Es tracta d’un túnel que va entrar en funcionament l’any 2007, amb 943 metres de longitud, un sol carril per sentit i que registra un trànsit diari de 3.500 vehicles, 300 d’ells vehicles pesats. Unes vint persones, entre serveis d’emergència, personal de carreteres, figurants i avaluadors han participat en aquest simulacre que ha servit per posar a prova l’activació del pla d’autoprotecció del túnel que es va homologar el novembre del 2014.

Els equips d’emergències – Bombers, Mossos, Protecció Civil i SEM- que hi ha participat s’han activat com si es tractés d’un accident real. El simulacre ha consistit en una topada frontal entre dos turismes amb diverses persones ferides i que, posteriorment, ha derivat en un incendi a l’interior del túnel. Al mateix temps, el simulacre també contemplava que altres turismes haurien quedat atrapats dins del túnel i entre la barrera d’accés i l’entrada d’aquest espai.

Els Bombers s’han encarregat de salvar les diverses persones que havien quedat atrapades dins del túnel i rescatar els possibles ferits a causa de l’accident. Paral·lelament, també han muntat un centre de comandament avançat per poder compartir tota la informació operativa del sinistre amb els Mossos d’Esquadra, el gestor de la infraestructura i el SEM. Al mateix temps, han activat els dispositius de ventilació del túnel per dispersar el fum. SEM s’ha encarregat d’atendre els ferits, estabilitzar-los i procedir al seu trasllat i els Mossos han col·laborat a l’hora d’organitzar les tasques, el control i tancament dels accessos al túnel i fer els desviaments necessaris.